AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.869

Xenon ljus eller led ljus på dimljusen

hejsan undar vad som passar bäst på en E93 LCI vill ha xenon eller led ljus
vilken rekomenderar ni och vad ska man tänka på.

Kommer man få lampvarningar om jag byter ut den.
Vilken temperatur ska man ha för att den ska passa angel eyesen.
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Vad har du för lampor på Angel Eyesen då? Har du LED eller har du vanliga gula halogen?

LED på dimljusen kommer bara lysa vitt men inte ge dig mer nytta än så. Dessutom syns dem nog ganska dålig dagtid med tanke på dagtidsljus är vitt. Vitt och vitt tar ut varandra :)
Dem får du inte ens använda i belysningssyfte då dem lyser såpass svagt. Dem kan du köra med endast dagtid och får komplettera med Canbus annars får du lampvarningar.

Xenon kommer ge dig mer nyttig ljus då dem lyser betydligt starkare än LED men där får du borra hål i täcklocket och ev. koppla på Canbus mot lampvarningar.
Det som kan hända med detta ingrepp är att fukt kan komma in. Men görs det ordentligt så är risken liten.
Jag hade valt 5000K eller 6000K om det nu är så att du har LED på Angel Eyesen vilket jag antar.

"Riktiga män kör diesel"
Det intressanta är att beträffande laglighets aspekten är det tillåtet att montera LED lampor i dimljusen men inte xenon.

En liten nyfikenhets fråga. Varför ens bry sig om dimljusen? De använder man ju aldrig, speciellt inte när man med LCI:n lagligt kan köra runt med Corona-ringarna som varselljus under dagen.
co
828
corzair
Volvo V70 - 12
Led i dimljus är väl inte lagligt? Jag fick nerslag på gamla bilen för de, för vitt ljus och obefintlig ljusbild. Och xenon får du väl montera men man skall ha automatisk nivåerglering för att få ha xenon.
ok tack för svaren...
"B
28
"Budda"
320i Coupé -96
Automatisk nivåreglering i dimljusen har man inte. Däremot när man har xenon som halvljus.

/Budda
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.