|
|
|
|---|---|
|
Måste få skriva av mig lite... Det har regnat som f*n här nu i ett par dagar så då är det ju mysigt att sitta inne. Gick ut nu en sväng nu vid lunchtid och gick förbi bilen så då slängde man ju ett öga på att allt var som det skulle...:Vilket det INTE var... Bilj*veln har öppnat taklucka fullt ut samt slängt ner alla rutor inatt i regnvädret så då kanske ni kan ana hur bilen ser ut? Jo precis... Allt Dyngsurt, sätter man fötterna i bilen så blir det ett stort klaffs och en halvliter vatten trycks upp ur golvmattan :( Och sätena (lyckligtvis skinn) är väldigt blöta men man kan ju bara tänka på hur det hade varit om det hade varit tyg. facket under mittarmstöd fram helt fyllt i vatten så där simmade det cd-skivor... Startade bilen..Jo den startade som vanligt och allt var okej...Tills 20 sekunder senare då antispinn lampan tänds och går ej att få bort...Har kört in bilen på jobbet nu och rivit ur baksäte och stolar och lyft bakre golvmatta och pressat ur det värsta av vattnet och satt i en avfuktare samt kupévärmare så får den stå så under helgen och så får vi se vad det blir av det hela :( | |
| Du har med största sannolikhet kommit åt fjärren och aktiverat komfortöppning. Alltså håller man inne öppna knappen på fjärren öppnas alla rutor samt taklucka. har hänt mig flera ggr. Spec om du har nyckeln i bakfickan. | |
|
Jo det är jag fullt medveten om och det konstiga är ju att jag la nyckeln på bordet när jag kom hem så den har jag ju inte rört... |
|
|
Måste bara meddela att nu är bilen torkad. En helg med avfuktare, kupe´värmare plus golvmattan i bastun på jobebt gjrode susen. Den har aldrig vart så ren invändigt som det är nu så det finns ju inget ont som inte har något gott med sig. Även antispinnlampan slocknade..skönt. Airbag lampan lyste ju men det är ju för att jag kopplade bort stolarna då batteriet var i... Men även den släckt så nu är allt frid och fröjd igen.. Nu är ju bara frågan om man vågar lite på skrället? kan ju hoppas att det var jag som kom åt nyckeln omedvetet. |
|
|
Jorsten: Du märker nästa gång det hällregnar? ;-) Skämt åsido, det kan ju varit något el-relaterat problem som gjorde att takluckan och rutorna gick ner under hällregnet? Själv har jag dock ingen alls erfarenhet av denna typ av problem. |
|
| Jo jag befarar ju det men man kan ju hoppats att det är jag som tryckt på nyckeln... Har inte hört talats att någon bmw har öppnat fönster o vice versa... Det är ju trots alls ett V.A.G problem :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.