|
|
|
|---|---|
|
Hej! Köpte en BMW här för 3 år sedan. Kraschade den 6 månader senare. Nu när polisutredningen är klar och försäkringsbolaget har godkänt skadan, så får jag ett skambud på bilen. På telefon säger skadehanteraren att värdet beräknas på när skadan blivit godkänd (alltså 2,5 år efter olyckan), värdet är ju ett helt annan då. I försäkringshandlingarna står det att värderingen görs ifrån bilens skick innan skadan! Skrev ett svar där jag påtalade paragrafen i försäkringshandlingarna och att jag inte var nöjd med deras värdering. Bifogade även en lista med extra utrustning som jag fick av en BMW handlare för att göra deras jobb enklare, och värderingen riktigare. Fick ett kort svar där de föreslår att jag kontaktar en oberoende besiktningsman för värdering. Det jag undrar över är om någon här har varit med något liknande, och om besiktningsmannen kan värdera efter vad bilen var värd innan olyckan inträffade (för 2,5 år sen)? Vill ju inte kasta pengarna i sjön. | |
|
Hur mycket har bilen gått, vilken utrusning har den och hur mycket blev du erbjuden från försäkringsbolaget? Mvh |
|
|
Det är alltid enklare att ringa och diskutera med ditt försäkringsbolag så får du ett svar på studs Min kompis fick sin M5 värderad för lågt enl honom så de kom överens om priset per tel ( de brukar ta ett genom snitt på bilar som är till salu för tillfället ) Skulle aldrig godta det men du som är 97 år borde ju ha koll :-) Ha deT |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.