|
|
|
|---|---|
|
Hej på Er BMW-vänner! Är så trött och uppgiven just nu... Fick en skada på bilen innan semestern (inte mitt fel), vilket medförde reparation och omlack. Bilen fick lackas om 3 ggr innan den blev hyffsat bra. I söndags när jag skulle vaxa lite innan vintern så upptäckte jag att de inte maskerat bilen på höger sida när de lackade den andra sidan. Den var helt matt och full av "färgdamm". Idag upptäckte jag att de lyft bilen i golvet!! De hade då satt gummiklossar under golvet, innaför tröskeln , ung. i höjd med mitten på bakdörren. Detta har medfört att golvet har tryckts in ngt och är deformerat. Är rädd för att få mer skador på bilen om jag lämnar in den igen. Tänker istället kräva ersättning. Vad kan detta vara värt? Skall jag fråga om arbetskostanden för att återställa bilen/golvet och kräva detta i reservdelar? Fan vad trött man blir!! /Håkan | |
|
Tillägg.. Samma deformering finns på höger och vänster sida. Varför använder man inte lyftpunkterna!?? /H |
|
| Tråkigt att höra. :( Har tyvärr ingen input att komma med annat än att jag känner för det inträffade. | |
| Föreslår att du vänder dig till konsumentvägledaren i din kommun för råd. | |
Roffa1 |
Du skall åka till en auktoriserad BMW verkstad och be om ett skriftligt kostnadsförslag för att återställa bilen till sitt ursprungsskick. Hur du sedan väljer att plocka ut ersättningen är ditt val. ( jag hade ej begärt ersättning i reservdelar) Trist det som hänt med golvet, jag förstår din besvikelse. Däremot så går nog färgdammet att polera bort med maskin. Hoppas det löser sig. |
|
Hej, Tack för råd och sympati! Kommer att visa bilen hos en auktoriserad verkstad, är faktiskt så att det är just en sådan som orsakat skadan. Återkommer med hur det går. Mvh H |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.