AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.473

Värdering BBS 17" äkta splitt fälgar

Mi
4
Micke_78
525iA Touring -96
Tjena!
när jag köpte min bil, så satt de 17" BBS bmw orginal splitt kryss eker fälgar på den..

Tänkte fråga er Bmw "tokar" vad ni tror ett gäng sådanna kan vara värda på begg markanden.. :)
Vet att dom är rätt så eftertraktade, och "svindyr" ny..
Dom är riktigt fint skick!

Skickar en länk till Gorg där ni kan se dom...
Jo just de glömde att berätta bredden på dom 10" bak 8.5" fram... :)

Så vad tror ni ??

mvh//

Länk
Jag sålde en omgång i dåligt skick (renoverades av köparen) med slut däck för 3tkr. Som referens.

Bredden är 8" fram och 9" bak för 17" Krysseker Style 5. Ska vara 235/45 fram och 255/40 bak. Skicket på däcken och vilket märke det är påverkar.

Stephan

Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Är du säker på att dom är så breda som 10" i bak? Isf är dom ju breddade, är det bra gjort så är dom värda klart mer än ett par i orginal storlek. Tror det bästa skulle vara att sälja dom utan däck och då kan du säkert få 6-7000:- eller mer om du väntar till i vår.

Mi
4
Micke_78
525iA Touring -96
Sitter Nya däck på dom iofs Nankang sulor...
oki så jag hade fel om bredden, bra att veta :)
Har 225 fram och 245 bak...

3000:- lär sjukt billigt..
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Köpte mina 18", 8" & 9" breda i mycket bra bruksskick för 4k. Mina 17" köpte jag för 3k. Också i bra bruksskick. Men har sett 17" i liknande skick för uppåt 8-9k.
Antar att jag haft tur då jag hittat dem.

///BMW - Was sonst!
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Nu är det några år sedan men jag sålde 4 st 8x17" för 4.000 kr utan däck. Skicket var sådär...några mindre kantskrap samt en hel del oxiderade fläckar.
Länk

Set med bredare bak bör ju vara dyrare samt att skicket på dina verkar vara betydligt bättre än på de jag hade.

___
//Ulf
Mi
4
Micke_78
525iA Touring -96
Så att försöka få ut 6000-7000 är inte överpris enligt er?
JohanE; 4tkr för 18" Krysseker var extrem billigt. Jag sålde mina för 12tkr och det hade gått att höja. Visst dem var nya och var 5st .

Jag har lite svårt att värdera när det sitter Nankang med för smala däck på. Personligen hade jag delat på fälg och däck, kan vara bäst även ekonomiskt. Säg 6tkr för fälgarna och en bit under nypris för däcken.

Stephan

Mi
4
Micke_78
525iA Touring -96
Tack för era svar..
jag tror nog jag behåller dom i alla fall.. :) Stilar till dom lite i vinter och om jag får för mig så lägger jag dom åt sidan, och kör med nå Y-rondell 18" nästa sommar... som du säger separera däck och fälg tror jag oxå mera på... :)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.