|
|
|
|---|---|
|
Hallå, Är sugen på att byta till en BMW 1-serie (118/120, gärna diesel) för att komma ner i storlek och bränsleåtgång. Är 192cm lång så min fråga är huruvida min längd funkar i denna bil, kan man sitta ordentligt? Är mest körning inom stad så då borde det inte vara några problem men när man kör längre är jag lite fundersam på. Vad är era erfarenheter? MVH Patrik | |
|
Fungerar bra, baksätet blir såklart lidande. Jag är 188 cm. Sportstolarna erbjuder bättre möjligheter att ställa in en bra sittposition. __________ Mvh Grelle |
|
| Åker mestadels ensam i bilen så baksätet är av mindre betydelse. Så sportstolar är ett måste alltså. | |
| sportsstolarna är värda sin vikt i guld! och ja, absolut inga problem med att vara lång om du inte behöver baksätet, kompisen på 1,80 sitter och dinglar med benen i passagerarsätet ;) | |
| jag är 192cm lång själv och sitter fruktansvärt bra i 1-serien.. man sitter väldigt lågt vilket jag gillar och dessutom går det att ställa in stolarna hur man vill. har dock bara orginalstolarna och hade gärna velat ha sportstolarna | |
|
Är lite av annan mening/är man lång tvingas man ha stolen i lägsta läget o kan bli ganska jobbigt när man ska in o ut ur bilen. har man som jag högre typ 3 hacket blir det ganska lätt att slå i huvudet i dörstolpen när man ska sätta sig. |
|
|
Flash, hur lång är du? Har provsuttit en 118 men tror den är lite sänkt så den blir extra "jobbig" att ta sig ur, men har inte provkört tyvärr. Bra med lite feedback från andra som är långa och har denna serie. |
|
|
jag är 191cm, iofs är jag bara 22 år så jag är fortfarande ganska ung och vig, men det är inga problem för mig ur och in(jag har sänkt den i botten dessutom) man får helt enkelt in trixet efter ett tag:) |
|
|
Blir nog att ordentligt provsitta en 1-serie och verkligen justera stolen som jag vill ha den och testa att ta sig ur och in innan jag bestämmer mig. Tack för feedbacken! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.