AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.157

elhissbyte prisuppgift?

Hej jag behöver byta ut en elhiss på min e46. Jag undrar om någon gjort detta på verkstad förut och vet vad det kan gå på med material och arbetskostnad?

Mvh Eric
Kan inte ge dig 100% svar, men de tar väl c:a 1200:-/ timme i arbetskostnad. De bör ju fixa det på en timme, men hade nog räknat med en kostnad för 2 alla fall. + Vad nu delarna går på.

Kan du inte fixa på skroten och byta själv?
16.558
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Jag gjorde det för 3200kr hos Bil & Motorteknik i Huddinge på Z4. Det är samma delar inuti.

-------
//Lövet
Tack för svar... Hur är det med airbag osv i dörren, måste de kopplas ur? Hur gör man det?

Mvh Eric
På min gamla E36 coupé kostade det 4700:- hos BMW i Lund.
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Byta elhiss är på dom flesta bilar en enkel operation (jag har inte bytt på E46) om motorn fungerar, men har den pajat i upphissat läge blir det riktigt problematiskt.
Jag demonterade nyligen på en E36a och det tog ca 10 min ink dörrsidan, ändå var det extra knöligt då mekaniken är popnitad i dörren.
Vo
271
VoidMain
Mazda6 2.5 Sport -10
Jag fixade min trasiga elhiss härom dagen med följande guide: Länk
om det nu är det som är ditt fel?

Koppla hur som helst INTE ur airbagen för då kommer varningslampan att tändas när du startar bilen igen. Kabeln är ganska lång så jag tejpade upp min på dörrkarmen med lite silvertejp under arbetets gång.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.