|
|
|
|---|---|
| Hjälp!Min bil har blivit helt ful i lacken sedan jag börjar tvätta den ofta i maskin.Det ser ut som den har mattats av och blivit mjölig.Kan det vara deras tvättchampo som orsakar detta.Hur får jag tillbaka lystern i lacken igen.Finns det några färgbaserade vaxprodukter ut på marknaden nu.Har ingen metaliclack.janne | |
|
Det är oxider och repor som orsakar detta(luftföroreningar). Inge farligt En rejäl maskinpolering med rubbning och vaxning gör bilen som ny!:) Mvh Asken |
|
|
Det är säkert fina små repor och/eller avsättningar av plast från borstarna. (Under förutsättning att det är borstar i maskinerna) Kan också vara som så att ditt vax på lacken har tvättats bort. Börja med att polera bilen, sedan en noggrann vaxning. Det brukar göra underverk med matta lacker. Mvh |
|
|
Var lite försiktig med just "rubbing", det är väldigt slipande! Man kan lätt slipa genom lacken om man är oförsiktig med maskin plus rubbing. Rubbing ger dessutom en matt yta. Vilket gör att du måste köra med polish efteråt. Börja därför med "polish", det är inte lika grovt/mycket slipmedel i de produkterna. Hjälper inte det kan du gå på med rubbing. Glöm inte vaxa efteråt, då det är vaxet som ger skydd åt lacken. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.