|
|
|
|---|---|
Roffa1 |
Får ej min Apple ipod (Tredje gen) att fungera i bilen E90-2009. Använder mig av den vita original Apple USB kabeln. Får dock ingen kontakt med ipoden. (ingen extern källa ansluten) Behöver jag kanske en annan usb kabel, har läst lite om Griffin dockningskabel, kan den ev, fungera bättre i bilen? Tacksam för tips/länk om en fungerande USB kabel. Länk |
|
Om din sladd fungerar när du ansluter den till datorn, finns det ingen anledning att köpa en sladd. Det kommer inte göra någon skillnad såvida inte din befintliga sladd är trasig, men då fungerar den som sagt inte i datorn heller. Har inte BMW en egen Ipod sladd, som förgrenar sig till en usb kontakt och en 3,5 mm stereoplugg? Jag testade min Ipod Classic i USB-uttaget på en E9x och det fungerade inte så värst bra. Tog ett antal försök innan stereon identifierade Ipoden. Ipoden slog om till dockningsläge ett antal gånger. Händer det något på Ipodens skärm när du pluggar i den? |
|
Roffa1 |
Hej Chris: Det händer ingenting alls med ipodens skärm när jag ansluter den till bilen, har försökt med båda USB uttagen. (ingen kontakt med extern källa) Dock så fungerar den med en phonokabel ansluten till AUX uttaget. (men då uteblir laddningen) Har även testad med en annan MP3 spelare Meitzu och den fungerar i bilens USB uttag utan problem. |
Roffa1 |
Tillägg: Ipoden inkl usb-kabel fungerar tillsammans med datorn. Men ej i bilen. |
| Men Ipoden fungerar när du ansluter den till en dator? Då ser du väl att den övergår till dockningsläge på skärmen? | |
Roffa1 |
Den fungerar i alla lägen med datorn, men ej alls i bilen. |
|
Beroende på vilken Ipod du har så är det inte säkert att den fungerar som masslagringsenhet. Apple har gjort ett lite special interface som inte fungerar med USB utan deras egna programvara, Itunes. Till exempel är det så för vissa modeller att det inte går att lägga in låtar utan att använda Itunes, inte heller kan man se låtarna i utforskaren på datorn. När du ansluter Ipoden till datorn, kan du se vad som finns på den i utforskaren (Windows)? |
|
Roffa1 |
Nix. |
Roffa1 |
Börjar förstå varför BMW har en specialkabel med USB för laddning samt 3,5 pluggen för ljudet. Undrar om denna kabel finns att köpa i utlandet? Törs gissa att BMW tar ut 1000:- eller mer? |
|
Om du inte absolut behöver använda dig av en Ipod köp ett USB minne eller något annat för det fungerar bättre. BMWs Ipod interface med dockkontakten i handskfacket fungerar bättre ihop med Ipod än vad det gör ihop med USB:n. |
|
Roffa1 |
Klart jag vill ha ipoden (touch) då den har inbyggd EQ. |
| Ärligt talat som är den EQ som finns i Ipod inte så värst mycket att hänga i granen. | |
| BMW tar 630kr för original kabeln. | |
Roffa1 |
Som hittat;-) finns det en länk till kabeln. |
| Ingen aning om länk - det borde ju ligga under tillbehör på Bmw.se. Jag köpte min över disk på Bilcentralen, jag tror nog att de flesta ÅF har den på lager. | |
Roffa1 |
Köpte du kabeln till 335:an. Ser den ut som den i länken, inkl samma artikelnummer? Länk |
| Nej till M5an.. Den ser ut som den där, men jag vet faktiskt inget om serienumret - jag köpte den mot att jag angav mitt regnummer, sen tog jag ur den ur kartongen direkt (som jag såklart har slängt :-( | |
| Länk | |
Roffa1 |
Tack! kabeln är beställd. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.