AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.019

m3 e36 länkarmsinfästning höger bak av!

Visa användare
460
Patrik.E
M6 "indy" -05
525da Touring Xdrive -14
hello allesammans! under ca 1 veckas tid har jag haft ett visslande, lite lätt klonkande ljud från höger sida bak. först trodde jag att det var övre fästet till stötdämparen, men icke.

imorse när jag körde så hände det som inte får hända! när ja växlade till 3an(lungt) så började bilen svänga som fan me bakänden. man får svänga ratten 90grader åt höger för att köra rakt.

jag stannade o gick ut för o se va fan som hänt, o ser då att länkarmen som går in framför hjulet höger bak hänger ner. ena fästet som skruven sitger i är av i karrossen o den andra skruven är kvar i karrosen men hållaren till länkarmen e av.

det ser inte allt för jobbigt ut o fixa, men vad kan de kosta? ? bussningarna e nya, även hjulinställning gjord i sommras o då va de helt.

mvh patrik
gO
1.407
gOry
335i Touring
Länk

Är de nr 17 + skruvar som gått sönder så kan de väl inte vara allt för dyrt att fixa, om de inte är i chassit som problemet sitter?
Visa användare
460
Patrik.E
M6 "indy" -05
525da Touring Xdrive -14
tack för svar gory:-) det är i chassit det gått av , ena skruven e kvar i chassit med en bit av del nr17, den andra skruven sitter kvar i del nr 17, den har ryckt med sig en bit av chassit , cylinderformad bit som skruven sitter i. måste ju gå o svets fast de igen?
gO
1.407
gOry
335i Touring
Sen så kan man fråga säg varför det har hänt, vad kör du för bussningar på detta ställe?
Angripits av rost?

Får nog ta och kapa bort sprickbildningar osv sen ersätta med ny plåt, vet inte om bmw har reparationsplåt för just detta ställe, annars kanske du kan kapa ur infästningen på skroten, eller göra egna bitar. En bra ide är väl att svetsa fast en mutter på insidan av en plåt som man sen lägger igen skadan med.
Visa användare
460
Patrik.E
M6 "indy" -05
525da Touring Xdrive -14
bussningarna e från bmw, byttes i samband med insp2 1k mil sedan. det finns ingen rost där vad jag kan se. det har kvittrat som en liten pippifågel där bak, så ja tänkte om en skruv har suttit lös o det har varit lite glapp, som sen har bliit mer o mer glapp o till sist glidhammar effekt o slitit loss fästet. autopartner kristianstad hade inte varit med om liknande, därför känns det spontant svindyrt o lämna där:-(
Visa användare
460
Patrik.E
M6 "indy" -05
525da Touring Xdrive -14
Ingen som känner till nån verkstad i kristianstads trakten som kan fixa detta? någon har säkert behövt svetsa något på sin bil som kan säga vart man kan lämna den?:) känns ju bäst o lämna den på en verkstad som har erfarenhet av sånt här:) Mvh Patrik
Visa användare
460
Patrik.E
M6 "indy" -05
525da Touring Xdrive -14
Bilen är nu inlämnad hos nenne på autoteknik i fjälkinge:) blir lite service oxå innan den ska få vila i vinter:) jag återkommer när bilen är klar med info om vad det här kalaset kommer kosta, ifall någon annan råkar ut för samma sak. Mvh
Visa användare
460
Patrik.E
M6 "indy" -05
525da Touring Xdrive -14
bilen är färdig! kostnad totalt 1500 inkl material! riktigt billigt! kan verkligen rekomendera nenne på autoteknik i fjälkinge utanför kristianstad!
gO
1.407
gOry
335i Touring
inkl. hjulinställning?
Visa användare
460
Patrik.E
M6 "indy" -05
525da Touring Xdrive -14
nej hjulinställning får jag göra hos däckverkstad:) jag ska kolla nästa vecka med det:)

Do you know the muffinman?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.