AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
4.452

Börjar tröttna på Volvon

Sida 1 av 3
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Funderar på att göra mig av med skit-Volvon som bara krånglar (har snart kostat mig 10 papp bara på rep på ett år). När renoveringarna på huset är klara kanske det blir en slant över. Längtar efter att få glida omkring i en BMW igen. Har tidigare ägt både E91 och E61.

Vilken touring ska man satsa på tycker ni?
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Röstar på 335!
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Lite för dyr för en småbarnsfamilj kanske?
vad är det för volvo du har om man får fråga??
co
1.144
coldhex
BMW M135i
En V70 -06 140hk.
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Då kan jag rekommendera en 520/525d eller 525 bensinare med 3.0 motorn.
Kom som -07 facelift (LCI).
Stor skillnad på 2.5 218 hk eller 3.0 218 hk.
Plus bonusen att den drar mindre bränsle.

"Byta upp sig? Till vad då?"
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
En sån som du hade, dvs en e61 530at med m-paketet! Vad får det kosta?
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Priset avgör såklart och hur mkt du kör. Jag röstar på 520d eller 525d E61 Facelift. Både rymligare och snål på soppa. Har själv ett barn och E91 börjar kännas trång ibland. Blir snart en F11 efter sommaren när 2012 modellerna kommer ut

"Riktiga män kör diesel"
co
1.144
coldhex
BMW M135i
LLoydan>> Jag hoppas på att lägga mig i en lägre prisnivå denna gång -om det är möjligt, för att undvika alltför stora kostnader i värdeminskning. Min 530iAM som jag hade sålde jag för 275 papp, en bil med troligen för hög värdeminskningskostnad för mig som husägare och hög blöjkonsumption. Tänkte köpa den kontant också. Vet inte hur mycket det blir över efter husrenoveringarna. Men säg att jag får 130k för Volvo och att jag lägger max 50 mellan. Kanske svårt att få en vettig BMW-sak för 180k?

Herr.Bayer>>Vi kör under 1000 mil på ett år, men det kan bli mer när min pappaledighet är över.

Vilken motor som sitter i skiter jag nästan helt i. Jag vill ha en bil som inte krånglar, helst en BMW eller Audi. De tre BMW:s jag haft tidigare har inte varit i närheten av att bitcha sig så mycket som Volvon gör. Har dessutom haft en 320d -07 förut och den tyckte jag var trevlig. Så diesel, bensin, 4:a eller 6:a spelar mindre roll.

ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Om du nu skiter i det varför ställer du frågor här??

LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Karlhilding: Han vill ha förslag på bilar, inte motorer!

Coldhex: Klart du får en fin e61 för runt 180'

ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Han har ägt E61 och E91 och skiter i vilken motor......och han har ett tak på cirka 170-180.
Så varför fråga??

co
1.144
coldhex
BMW M135i
Lite lustigt att någon ska bli provocerad. Ber om ursäkt om jag trampade på någon tå. Jag tänker mest högt. Tror väl i min enfald att man kan diskutera saker fram och tillbaka på ett forum utan att kanske ha ett färdigt svar direkt. Oftast brukar man få nya infallsvinklar.

Orsaken till att jag idag bryr mig mindre om motorer är nog att jag genom åren "kört av mig" och nu mest vill ha en bil som inte krånglar och att det gärna får vara en BMW eftersom jag känner mig trygg med dessa.
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Enär du har ägt både 60 och 90 serien så har du väl mer kunskap än de flesta? Och det är bara du själv som vet vad du trivs i pga av om du drar S eller XXL
Jag är inte provocerad mer än av ditt ordval att du skiter i det.
För vad jag kunde se så är väl det de enda råd 99% av medlemmar kan ge dig.
Ett plus är ju att du upptäckt att Volvo inte är en garant för ett billigt bilägande.
Diskutera är väl en sak men att inte bry sig om vilken motor det sitter i en BMW lär du snart upptäcka om du köper en 520/318.
Men ok 318d/320d är trevliga och ekonomiska precis som 520d men det visste du väl redan.

co
1.144
coldhex
BMW M135i
Jag tror mina ordval är ett uttryck för viss frustration. Kan hålla med dig om att faceliften är trevlig, hade en sån som lånebil en gång. Tror det var en 525:a med 3 litern.
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Just barn brukar smitta av sig så håll dig till en större modell
Själv hade jag köpt en E61, men tror att de snart börjar sjunka i pris pga. nya modellen( när den börjar komma som beg)
Men jag som de flesta andra här är nog lite BMW skadade hade själv en V70 och tycker inte om den

Ha deT
co
1.144
coldhex
BMW M135i
När ungefär kan man förvänta sig att E61:an sjunker i pris? Tycker dom ligger hyfsat högt fortfarande.

Sen är ju frågan om man har en begränsad budget vad man ska satsa på denna gång LCI eller M-paket.
Verdi
En E61 utan M-paket ser väldigt plastig och gubbig ut tyvärr. Men inredningen är väl bättre i LCI.
Villurski
Håller med Verdi, utan M-sport så får bilen ett lite mjäkigt yttre. Men samtidigt så blev facelift ett krav för mig efter att jag provkört både och. Inredningen är flera resor bättre i LCI'n (de med facelift).
M-sport om det yttre är viktigare, facelift om du värderar en mer ombonad interiör.
Kanske en fin 523 (190hk) LCI med comfort och advantage går in i budgeten, i alla fall om den rullat en bit över 10000 mil. Hyfsat låg skatt och ändå en 6:a som går värdigt.

Körde också V70 ett tag då vi köpte huset (efter påtryckningar), är en gladare människa idag och det glädjer min fruga mer än en extra peng på sparkontot ;)
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Varför inte en E91 med M-sport?
Länk

Vi hade ju nästan identiska Carbonsvarta E61_or tidigare, bytte själv till E91 och är väldigt nöjd även om det finns skillnader.
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Jag skulle gissa att jag uppskattar en ombonad interiör mer. Det är ju det man ser varje dag.

Här gäller det att prioritera riktigt hårt om man ska bli BMW ägare igen. Antar att tex följande får gå bort:

- M-paket
- Fet motor går bort. Istället minsta möjliga motor, men ändå en sexa för att undvika det missnöjet.
- Feta fälgar går bort (de blir ändå sönderkörda inom en vecka)
- Eventuellt kanske acceptera fler mil, men då motsäger jag mig själv lite, eftersom jag vill ha en problemfri bil
- Hel och halvskinn plockar jag nog bort. Tyg är inte så dåligt. Men med barn är skinn en fördel annars ser jag inga direkta fördelar förutom lyxkänslan.

Och det stämmer villurski man blir gladare av en BMW på garageinfarten än några extra svartvita siffror på internetbanken.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.