|
|
|
|---|---|
| hej. funderar på och köpa nya fälgar. har en 535D -05. är lite sugen på 22 tum. vet inte om det får plats. om man jämför 245/35/20 och ett 245/30/22 så skiljer det 26mm på diametern. så ni med 20tum. finns det plats med ca 1,3cm större hjul innan det tar i nånstans. mvh peter | |
|
Du tycker inte alls det är aningen överdrivet med 22"? Svar på din fråga...det skiljer bara 3,9% så måtten stämmer, men om det får plats på bilen vete tusan. "Riktiga män kör diesel" |
|
|
Jag hade köpt med ett njurbälte med de fälgarna komforten försvinner nästan helt Men OK det ser nog häftigt ut Ha deT |
|
| 21" är inga problem iaf. | |
|
Är det fram eller bak du är rädd om plats? Jag har sjuuukt tight mellan fjäderbenskopp och gummi i fram med 255/30-20. Handlar om kanske 3-5mm. Bak känns som det är mer plats, men jag kan kolla nogrannare imorrn. thom: var inte det en rätt onödig kommentar? |
|
| hej. ja det är väl mest fram. fjäderbenskoppen och när man svänger. hmm. 255/30/20 har en dia. på 661mm. 245/30/22 har 706mm kan nog bli tight. 21 tum är så svårt och hitta fälgar och däck till bra pris. 22 tum är ju typ samma pris som 20 tum . har googlat och sett några bilder på några som har 22 tum. men jag vet inte hur mkt dom byggt om. | |
|
245/30/20 fram tkr jag är tajt på E60 + M-paket. Mer plats bak så där kan det ev. fungera, alt. lättare vals på vissa ställen i hjulhusen. Framtill vet jag inte, fullt rattutslag med 245/30/20 så är det fortfarande fritt men med ytterst små mått :/ Skulle inte satsa på det tyvärr! 21" går bättre, men testa och lägg upp bilder :) |
|
|
Lus tycker kanske inte att det är en onödig kommentar Alla människor har inte haft fler tums fälgar och tänker kanske inte på den aspekten Än en gång så tycker jag att det är snyggt men o praktiskt Ha deT |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.