AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.165

Kylaren läcker på min e39.

an
10
andy88
528i -96
Hallå. Köpte min 528i -97 för ett halvår sedan och har haft problem med kylaren hela tiden. Jag fyller på med glykol men efter några dagar eller ibland veckor så kommer det upp ett felmeddelande igen "ceck coolar level" När jag då tittar i behållaren så är den helt tom, men sen när jag öppnar locket så fylls hela behållaren upp. Varför gör den så?? Vad kan det va för fel?

Kommer även upp "check higbeam light" och " check break light" fast dom funkar. Störigt när det ska plinga till varje gång man startar bilen. HUr får man bort det?
Har Du högt tryck i kyl-systemet när Du öppnar locket?
Is
49
Iszkiewicz
523iA -96
Jag hade exakt samma problem på min 325 -94. på check control stog det "check coolant level" det visade sig att motorn drog vatten därifrån och hela problemet var att topplockspackningen hade gått
Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
Kolla att det inte läcker mellan expansionskärlet och kylaren.
Inte ovanligt. Har själv just drabbats av detta, och bytte kylare.
har du tur kan du komma undan med ett nytt kärl (435.- på BMW),
Men det verkar vara svårt att få det tätt, plus att om du lyckas, sitter
du fortfarande med en gammal kylare som kan rasa närsom.

Se min tidigare kylartråd om du måste byta.

Länk

/johan
mi
596
mika heinonen
528ia sedan 98 a
hej andy. det ska vara tryck i systemet. kylar slangarna ska bli ganska hårda. leta efter läckan har du känt runt termostathuset med handen där brukar det kunna läcka.finns slangar bakom motorn in i torpedväggen där kan det läcka åxå å va svårt att hitta läckan.kan va expansionskärlet so läcker me. det finn många ställen som kan läcka. topplockspackningen tror man på i sista hand. kör upp bilen på en lyft starta motorn å sök läcka.
lycka till

schnellfahrer jaegerwagen
the force is with mee
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.