|
|
|
|---|---|
|
Hej gör en ny tråd då jag inte hittar den jag gjorde första gången. Original spec: 525i E34 M20/B25 1989 0 261 200 173 Bosch Motronic M1.3 Jag har felsökt en del och kommit fram till att tändning fungerar, den startar till på startgas. Bränsle har jag fram till fuelrailen och bra bränsletryck MEN spridarna öppnar inte. Min fråga: hur mäter jag spridar kontakterna så jag vet att det finns liv i den änden eller inte ?? om nu sprida rkontakterna inte ger nåt liv, hur går jag vidare i min felsökning ?? Tacksam för all hjälp med detta, ska bli sambo snart och behöver 2 bilar fungerande. | |
| Glömde säga att jag har lyssnat på spridarna med stetoskop och dom tickar inte alls. | |
| Har beställt en ECU från Bildelsbasen.se nu ialf, 500:- är överkomligt .. mina misstankar lutar med övervikt på ECU problem. | |
|
Nu har jag monterat den nya ECUn och kollat kontakten till spridarbryggan, den som sitter under insuget, det fanns lite ärj på 3 stift, men inte farligt mycket, det är rengjort nu. Jag har bränsletryck, BTR är inget fel på .. Jag börjar bli smått irriterad på detta problem .. är det nåt annat jag kan undersöka, givarna/givaren på svängningsdämparen, om jag mäter upp dom, vad ska jag ha för normalvärde på dom ? Sen undrar jag vad spridarkontakterna ska ha för normal värde med påslagen tändning/när man nötter på starten, jag har ca 3.0 V med tändning på och 2.5-2-7 V när jag nötter på starten, batteriet är fullladdat. |
|
|
Kan det här vara nåt Länk 628csi |
|
| Alltså jag har bränsletryck så filtret är inte undersökt av den anledningen att det är bränsletryck i fuelrailen ... men jag får väl byta filtret ändå och testa med det, verkar ju mycket konstigt om det är tryck fast filtret är dåligt. | |
| Vad ska det vara för ohm i min impulsgivare på vevaxeln ?? | |
|
Sökte på vevaxelgivare ohm här, hittade bla, det här Länk 628csi |
|
| Tack, jag återkommer när jag har felsökt lite till. | |
|
Nu är bilen startad ! Felet var kabelbrott under insuget (sjukt stela kablar det var där), så nu funkar även temperaturmätaren igen som jag vet var paj innan. MEN den går inte på alla burkar så i morgon efter jobbet så kommer jag börja felsöka varför det är så .. |
|
| Har felsökt lite nu och kommit fram till att fördelarlocket / rotor är riktigt slut !!! stiftet till 1ans tändkabel var så slut att den gav nån tändning ibland .. dom andra burkarna gav det gnista på men riktigt svagt .. Så nu ska det beställas nytt fördelarlock / rotor, går bilen bra efter det så kommer det en service i det stora hela och sen ställa på den, så snart så kommer tjejen åka Peugeot och jag får köra den riktiga bilen ! | |
| Tyvärr går bilen fortfarande dåligt, bättre men dåligt har gjort en ny tråd med ny rubrik, för att det handlar om ett annat fel. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.