|
|
|
|---|---|
|
-Har en irriterande läcka av spolarvätska nånstans undertill höger fram.Tömmer behållaren sakta på ca 1,5 veckor! Är det nåt typfel som nån känner till? typ strålkastarpump eller nåt? | |
|
Barnsjukdom säger jag direkt för jag och många andra har varit med om det. Hade det på min E90 -06 och det kommer från strålkastar spolaren. Om du demonterar främre hjulhuset så kommer du se direkt vart det läcker ifrån. Jag är 99,9% säker på att det är strålkastarspoilaren som läcker. Du får byta ut den helt enkelt eller om du verkligen har tid att lägga ner, demontera och gör om en ny klämma på det röret som sitter där. SJUKT IRRETERANDE vill jag hålla med om. "Riktiga män kör diesel" |
|
| Det är spolarmunstycket som läcker 100%! Dålig kvalitet på plastdelarna i munstycket samt högt spolartryck gör att det spricker med tiden och det är bara till att byta! När du är igång byt oxå det andra för det kommer oxå att spricka med all säkerhet! Ca 500:- /st kostar nytt och är du händig kan du byta dom själv! | |
|
-Ok! Tack för svaren! -Jag får helt enkelt plocka bort innerskärmen o kolla ! |
|
|
Älskar detta forum! Upptäckte att min bil också tömmer tanken men bara till en viss nivå, en snabb sökning här och man har svaret. Då kan man ju passa på att koppla ur pumpen till strålkastarspolaren när man ändå är där, jag har aldrig fattat vad den gör för nytta... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.