AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.172

Vibbrerande kopplingspedal e90/e91

An
38
Andresa
320d-06
Min kopplingspedal vibbrerar.
Funktionen är det inget fel på men det känns inte direkt premium. Det känns framförallt just när man lägger foten mot börjar trycka ner pedalen, inte i botten.
Var och pratade med en Bmw-verkstad men de visste inte.
Nån som har nåt tips?
Tryckplatta? Dubbelmassasvänghjul?
Min är likadan när man lägger foten mot pedalen och börjar trycka ner den ferrar det i foten från pedalen likadant i min förra 130i har provat nya xi likadant där.
An
38
Andresa
320d-06
Jaha då är det väl bara att gilla läget, inget att oroa sig över då.
Jag tro att det är ingenting att oroa sig över, körde 7000mil med den förra 130i med ferrande pedal blev varken bättre eller sämre.
mo
3
monkeymorning
318d Touring 2011
Har inget ferrande i kopplingspedalen men, trycker jag inte pedalen i botten, så känner jag tydligt av torkarna fram när de går i toppläge och vänder. Det känns även tydligt i bromspedalen.
Jag körde ut med min ganska nyligen införskaffade kärra till Theanders och en mekaniker fick känna på det samt konstaterade att han aldrig varit med om problemet och jag bokade tid.
Svaret jag fick av verkstaden sen överraskande att det inte finns någon åtgärd och att det är relaterat till konstruktionen. Det låter inte rätt och jag skulle inte kalla beteendet för det minsta premium.
Har googlat svenska sidor till fördärv utan att hitta någon med samma problem.
Jc
570
JcN
Bmw 520da F11 -14
Opel Astra -02
VW Polo -03
Har faktiskt också känt av när torkarna går. Hade tänkt lämna in för felsökning men då är det bara att gilla läget.

// Jonas

Ma
1.335
Matthias
328i GT - 2016
320dT - 06
Lexus RX400h - 06
Känner också av torkarna nere vid hjulhuset på 325d. Mysko.

Matthias
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.