AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.496

Solfilm, påverkas avbländningsbar backspegel av det?

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Jag ska montera solfilm inom kort runtom bak, det jag undrar är om innre backspegeln som är avbländningsbar kommer att påverkas av solfilmen så att den tappar funktionen helt?

Viss påverkan blir det alla gånger. Känsligheten kommer att minska lika mycket som du skärmar av med mörk film, men så gör ju även bländningen i spegeln osv.

FP
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
OK tack. :)
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Har tonat ganska mörkt bak och min spegel har jag nog aldrig sett att den dimmar till vid starkt ljus för det blir aldrig något starkt sken :)
Så svar, ja den kommer påverkas, men å andra sidan tonar du ju rutan så funktionen är värdelös.

"Riktiga män kör diesel"
Visa användare
319
thomash
BMW 535xdAMT -16

Alfa Romeo 156 GTA SW -03
Jag har Soyafilm på min och tycker att avbläningen i princip slutar fungera och, här håller jag ej med Herr.Bayer, man saknar verkligen avbländningen av ytterbackspeglarn just därför.

/Thomas

Cuore Sportivo - Größe Angelegenheiten
Fast frågan gällde inre backspegeln. Kan dock tänka mig att man sakar funktionen på dom ytter speglarna. dom går alltså på samma sensor?
Sensorn för aut.avbländning sitter i regel i den inre backspegeln. Den blir lurad av mörktonad bakruta, och då tonas inga speglar ner, varken ute eller inne.

FP
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Min har slutat att fungera efter toning
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Beror det inte på hur mörkt man väljer att tona ner dem?
jo
18
johnstefan71
Alpina B10 4.6 Touring -01
tona framrutorna oxå,så slipper man det problemet...
Kör med svetsglas i solglasögonen så slipper man alla problem
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14
Den bländar av även o man har tonat. Så man ser inte ett skit bakåt när den gör det. För det blir liksom dubbelt så mörkt då. hehe
Fick det problemet på 2 tidigare bilar när jag tonade dom.

Blogg för er med stort bilintresse: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.