|
|
|
|---|---|
|
Jag ska montera solfilm inom kort runtom bak, det jag undrar är om innre backspegeln som är avbländningsbar kommer att påverkas av solfilmen så att den tappar funktionen helt? | |
|
Viss påverkan blir det alla gånger. Känsligheten kommer att minska lika mycket som du skärmar av med mörk film, men så gör ju även bländningen i spegeln osv. FP |
|
| OK tack. :) | |
|
Har tonat ganska mörkt bak och min spegel har jag nog aldrig sett att den dimmar till vid starkt ljus för det blir aldrig något starkt sken :) Så svar, ja den kommer påverkas, men å andra sidan tonar du ju rutan så funktionen är värdelös. "Riktiga män kör diesel" |
|
|
Jag har Soyafilm på min och tycker att avbläningen i princip slutar fungera och, här håller jag ej med Herr.Bayer, man saknar verkligen avbländningen av ytterbackspeglarn just därför. /Thomas Cuore Sportivo - Größe Angelegenheiten |
|
| Fast frågan gällde inre backspegeln. Kan dock tänka mig att man sakar funktionen på dom ytter speglarna. dom går alltså på samma sensor? | |
|
Sensorn för aut.avbländning sitter i regel i den inre backspegeln. Den blir lurad av mörktonad bakruta, och då tonas inga speglar ner, varken ute eller inne. FP |
|
| Min har slutat att fungera efter toning | |
| Beror det inte på hur mörkt man väljer att tona ner dem? | |
| tona framrutorna oxå,så slipper man det problemet... | |
| Kör med svetsglas i solglasögonen så slipper man alla problem | |
|
Den bländar av även o man har tonat. Så man ser inte ett skit bakåt när den gör det. För det blir liksom dubbelt så mörkt då. hehe Fick det problemet på 2 tidigare bilar när jag tonade dom. Blogg för er med stort bilintresse: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.