|
|
|
|---|---|
|
Har precis införskaffat en fin 525 iX -92:a. Har känt nu till min fasa att det luktat bränt från ventilationen i kupen två gånger. Båda gångerna vid låg fart när jag åkte iväg på ettan från stillastående, en gång på en parkering och en gång på väg in i parkeringshuset. Någon som har en idé om vad det kan vara? Tyckte inte det luktade direkt bränd olja. Luktade nästan mer organiskt, bränt trä kanske. Jag vet inte om det bara är en slump, men då och då flyger det in små frön som fallit ned i ventilationen från något träd från hos tidigare ägaren. Funderade om det kunde vara dessa som bränns när de passerar värmepaketet. Hoppas att det inte är min koppling jag bränner. :/ Vore tacksam för alla tips. | |
|
Du kan ju testa byta microfilter, kan ligga en hel del löv och skräp där.. Länk |
|
|
Tack för svar Roffa. Kanske skulle tillägga att min bil inte har AC. Vad jag sett så finns inget luftfilter då? |
|
|
Hej! Jag hade liknande problem. Det kom lukt i kupen och efter ett par värkstadsbyte upptäsktes spricka i ventilkåpan (knepigt, på första värkstan kunde de inte se ngt???). Allt gick på 3000kr. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.