|
|
|
|---|---|
|
Har precis köpt en X5 4,8is-06 Denna bilen sitter det 23" Antera fälgar på. Jag åkte bak frugan i dag å tittade på min nyinköpta underbara bil:) och ser att bakhjulen lutar MYCKET tycker jag, när jag kom hem kollade jag på vinterhjulen som är 20" original och mycket riktigt var dom slitna på insidan bak, och ganska bra skick annars! Vad göra? Ska det vara så eller? Om jag ska lämna in bilen för fyrhjuls inställning måste man ha olika inställningar sommar och vinter? Mvh Tore | |
|
4-hjulsinställning kan de nog va. Men att det skall skilja sig på lutning mellan olika fälgar verkar väl inte troligt... "It's furious to be fast!" |
|
|
Har precis gjort 4-hjulsinställning på min andra bil. Du behöver inte göra om den när du byter till vinterhjulen. Jag betalade 1500 kr och då kopplade de upp alla hjulen samtidigt mot en dator och justerade vinklarna. Med tanke på vad nya däck kostar runt om så är priset för en inställning lätt värt pengarna. Även om det inte är fel så vet du i alla fall att det inte är det som är felet =) //Stenback |
|
|
Tänk på att däcken fortsätter att slitas på samma sätt,även om du gjort inställningen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.