|
|
|
|---|---|
|
Hej Som ni kan se på bilderna jag länkar till nedan är det en glipa på ena sidan om min bakre stötfångare, på passagerarsidan, känns som att den har åkt ur sitt fäste lite, någon som vet hur man tar bort bakre fångarn ? Glipan: Länk Andra sidan där det är bra. Länk | |
|
är det en E39? jag är nästan hundra på att det är en plasthållare på ena sidan som halkat ner eller gått. gissar också på att du tar bort den genom o riva bort bakre listen o skruva ut de 4 skruvar som sitter där under. |
|
|
Ja precis det är en E39 den i min sign. Ok tack då ska jag försöka göra det, är det lätt att bända bort listerna eller är det risk att dom pajar ? Mvh |
|
|
Loassa innerskärmen, lossa skruvarna till fästet och tryck upp den igen. Dra inte till för hårt sen bara så du förstör nått. |
|
|
Tjena Innerskärmen menar du i hjulhuset eller ? |
|
|
Jepp precis. Sitter med ganska stora plastnitar eller hur jag ska förklara det med en pinne i mitten som du bankar i för att expandera niten. sen finns de även nån skruv och så är den påhakan på själva skärmkanten. ganska mycke bök o få ur och i igen så kan du så lossa den bara och böj undan den. |
|
|
Det finns en instruktion här på forumet. Var försiktig med slang-kopplingen för spolarvätskan som går inne i högra hörnet om man tittar i bilens riktning. Du får justera plastbiten som sitter i bilens ram. Ett tips är att göra rent allt och olja lite när du återmonterar så blir det lättare och sedan få isär om du behöver justera mer. BMW lyckades aldrig fixa min efter min krock så jag gjorde det själv, det var enkelt. |
|
|
Hej Tack,ska testa detta . kamel2 , jag förstår inte vad du menar, menar du främre fångarn nu eller går spolarvätskan verkligen ibak ? |
|
|
Hej Japp, fel av mig! Bak finns inga slangar ! Därimot sladdar om du har PDC. Ännu enklare att lossa bak. Lägg någon mjukt på maken så att du inte repar lacken undertill. Sedan bör ni stå en på varje sida och dra försiktigt och "skaka lite" rakt bakåt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.