AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.637

Vad är detta? (Bilder)

Sc
111
Scinner
BMW 530iA Touring -93
BMW 530i Touring -93 E34 M60

Innanför vänster sparklåda sitter det en låda som är styrboxen för farthållaren men sen ser man denna lite mindre låda strax bakom. Vad är detta för låda?

[URL]Länk

På samma ställe hittade jag en kontakt som ej var ihopkopplad. Någon som vet vad denna har för funktion?

[URL]Länk

Upp emot undersidan av instrumenthuset hittar jag denna lilla låda. (Ursäkta den dåliga bilden) Skulle även vilja veta vad denna box är till.

[URL]Länk

Skulle bli glad för lite hjälp!

//Micke
Sc
111
Scinner
BMW 530iA Touring -93
BMW 530i Touring -93 E34 M60

Innanför vänster sparklåda sitter det en låda som är styrboxen för farthållaren men sen ser man denna lite mindre låda strax bakom. Vad är detta för låda?

Länk

På samma ställe hittade jag en kontakt som ej var ihopkopplad. Någon som vet vad denna har för funktion?

Länk

Upp emot undersidan av instrumenthuset hittar jag denna lilla låda. (Ursäkta den dåliga bilden) Skulle även vilja veta vad denna box är till.

Länk

Skulle bli glad för lite hjälp!

//Micke
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Den första boxen är styrboxen till AUC. Här kan du läsa vad AUC är - Länk

Kontakten vet jag inte vad den är till.

Den andra boxen är styrboxen till airbagen.

//Roffa
Sc
111
Scinner
BMW 530iA Touring -93
Tackar Roffa!

Bara den där lilla gula kontakten kvar då. Någon som har pejl på vad det kan vara? Har gått igenom varenda kontakt som finns på RealOEM utan framgång.

Har en ej fungerande farthållare och det skulle vara kul om kontakten kunde ha md de att göra men sånt flyt har man väl inte.
Mr
80
Mr EmCom
e28 535 turbo
e24 635 cis
e21 318
Det är ju inget svar, men kontaktstycket ser preics ut som blinkershonan till framblinkers på e28. Hehe.
Tack Roffa för svar, har också undrat vad den där är.
Sc
111
Scinner
BMW 530iA Touring -93
Nja, mina blinkers fungerar så det är antagligen inte till dom.
Det brukar sitta gula kontakter i tändkretsarna till airbags. Om du kollar på kablarnas färger så är det enkelt att verifiera detta i ett kopplingsschema.

FP
Sc
111
Scinner
BMW 530iA Touring -93
Tack för svaret Folke, vet du var jag kan hitta ett kopplingsschema för just airbag systemet till min bil. Vet inte varför kontakten är urkopplad men det har den iaf varit så länge jag har ägt bilen. Airbag lampan blinkar när jag startar för att efter ett par minuter övergå till fast sken.

Tycker du att jag ska koppla ihop kontakten eller ska jag ta reda på mer först?

Mvh Micke
Du skall helt klart ta reda på mera innan du kopplar ihop okända kablar osv.
Det brukar finnas länkar till elschema via bl.a Diakom här på forumet. Har ingen tillgång till länkarna just nu, men sök via forumetys sökfunktion så hittar du säkert en del att läsa.

FP
Sc
111
Scinner
BMW 530iA Touring -93
Tackar, ska se om jag kan få tag i nåt kopplingsschema och klura ut va den rackarn är till.

Mvh Micke
Här är en länk, inte exakt din modell men det mesta bör stämma. Du kan själv kika runt bland dokumenten och även på andra modeller.

Länk

FP
Sc
111
Scinner
BMW 530iA Touring -93
Kanon, tack igen!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.