|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag skulle hellre lägga pengarna på ett par 19" begagnade originalfälgar med skapliga däck om man ska uppåt 12-14.000:- 19" M225 eller Style 230 är inte omöjligt att hitta i den prisklassen på hösten. Men så gillar jag själv original framför kopia... speciellt efter första besöket i en potta i vägen... Börjar inte M6 Kopior vara lite "ute" nu dessutom... ? Kanske därför du ska byta själv...? |
|
|
Pär:an: Jag hade själv Style 230 sålde dem och köpte M6. Jag fick 15-16 000 för mina med nya däck bak samt att framdäcken hade 5-6mm kvar. Jag har blivit kär i Mattgrå Breyton Race. Därför jag funderar på att sälja. |
|
|
Sevak: Ser att du satt ut annons. Ett tips när det gäller att sälja saker och få bra betalt. Utge dig inte för att heta något helt annat än vad du i själva verket heter, det ger inga positiva vibbar... Lycka till med försäljningen! MVH Christofer |
|
| Haha busted. Man kan ju sjklart ha ett "svenskt" namn fast man inte är svensk. Skriv ditt riktiga namn istället. | |
|
Crille82: Heter alltid Martin när jag säljer allt förutom bilar. Jag sålde m3 fälgar förut och skrev då mitt riktiga namn fick jag dem sålt nej. Bytte till Martin och sålde 4 sett på 6 veckor. Jag fick bud dagen efter på m6 fälgarna 10 000 som jag tackade nej till. Det är inte så att de finns regnr på fälgar så dem kan kolla upp vad riktiga ägaren heter. |
|
|
Av egen erfarenhet köper jag aldrig något av någon som inte uppger sitt riktiga namn. Jag gör ingen skillnad på om man härstammar från Norrland eller Pakistan, men ljuger man om sitt namn så står jag alltid över affären. Jag brukar tänka att om man ljuger om sitt namn, vad ljuger man om mer då? |
|
| Päran: Tänk om alla kunde tänka som dig. När jag säljer bil uppger jag alltid mitt riktiga namn. | |
|
Tycker att Sevak gör helt rätt. Med rådande klimat (och då tänker jag inte på vädret) och folks fördomar så är väl alla medel tillåtna, för jag förutsätter att han gör en ärlig affär då han, oavsett härkomst, hänger på autopower och är en aktiv medlem. Sen så är det högst beklagligt att det är såhär det fungerar, men så finns det tydligen idioter som röstar på SD också. |
|
|
dd88: Om man är "fördomsfull och röstar på SD" så är det väl än mindre troligt att man köper hjulen när det uppdagas att säljaren inte heter Martin, eller hur..? "Alla medel tillåtna" Man skall väl ändå kunna begära att folk har ärliga avsikter och använder sitt riktiga namn. Persoligen är jag betydligt mer misstänksam om någon utger sig för att heta något annat än vad denne i själva verket gör. Vad döljer då denne som sagt? Senario: Ringer på en annons på något som säljs av "Andreas". En person svara "Hallå" och talar otydligt med utlänsk brytning. Hmm... Ett senario som jag har varit med om flertalet gånger och jag kan väl inte påstå att jag blir mer intresserad av grejerna direkt. OBS! Säger inte att Sevak är oärlig och har något att dölja. MVH Christofer |
|
|
crille82: Hade han, eller någon annan i samma sits, gått ut med sitt riktiga namn direkt så hade en första kontakt troligtvis aldrig gjorts, nu får han iaf en chans. Jag ser inte problemet. Som jag skrev ovan: "... så är väl alla medel tillåtna, för jag förutsätter att han gör en ärlig affär då han, oavsett härkomst, hänger på autopower och är en aktiv medlem." Är allt i sin ordning så får han i mina ögon göra vad han vill för att få dom sålda. |
|
| Crille82: Skillnaden är att jag inte bryter om någon ringer mig. (Född här) de som säljer en Audi och sen heter Audi där har du en oseriös människa och ofta invandrare. Man ser oftast på annonsen om personen klarar av det svenska språket eller inte. | |
|
Problemet oftast är nog att har man dåliga erfarenheter av en viss sorts människor så drar man oftast slutsatsen att alla är likadana. Vi är väldigt bra på att generelisera människor här i Sverige tyvärr. Om en svensk gör affär med en svensk och blir blåst så tar man en kall bira och svär åt den jäveln och förtränger det hela. Men om en svensk gör affär med invandrare och blir blåst då jävlar.... Tyvärr är det så det går till och då ryker alla ärliga med utländsk härkomst oxå... Sen hur man ser på det hela låter jag var och en avgöra. Hur som helst så förstår jag varför du Sevak agerar så som du gör. Det får vi tacka alla oseriösa med utländskbakgrund och alla svenskar som genereliserar för. Men som tur nog är att alla svenskar inte genereliserar och alla med utländsk bakgrund inte är skojare. BMW M-POWER |
|
|
Jag ringde på en bilannons för några veckor sedan, han hette Med vänliga hälsningar Robert! Problem var bara att han svarade i telefon med ett Arabiskt namn och inte kunde Svenska:) Eller jo, han sa 5 gånger "bra bil my friend" Jag avstod affär på grund av att han inte vart ärlig.. En annan bidragande orsak var ju också att vi inte förstod varandra överhuvdtaget:) |
|
| Wannabedivers: Undra om situationen hade sett likadan ut om han talat ren svenska. | |
|
Ja det hade det gjort! Men då hade problemet vart en svensktalande lögnare! För mig hade det funkat fint om han hette Robert som han utgav sig för att heta och iallafall pratade hygglig svenska.. Hade även funkat fin fint om han hette Sevak i annonsen och på riktigt! Men det hade inte funkat om han hette Sevak i annonsen och presenterat sig som Robert i telefonen.. Ska man uppge ett namn i en annons så ska man helt enkelt uppge sitt riktiga namn! |
|
|
Sevak: Det hade vart intressant med en uppdatering eftersom annonsen är borta. MVH Christofer |
|
|
Intressant feedback Sevak... MVH Christofer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.