|
|
|
|---|---|
patric |
Är det bara att tappa ur befintlig olja och hälla i ny?? Inga filter eller annat som man bör tänka på? Tänkte byta till Redline olja. |
| Det är bara att fylla på som du säger. | |
| Du kan väl skriva om det blev någon skillnad efter oljebytet. Bytte nyligen i min. Köpte från bmw-verkstad. Någon Quaker State-olja. Jag tycker den verkar sämre än den som var i förut. Känner kuggarna nu. Gjorde jag inte förut. | |
Esa |
Ett gott råd, låt BMW sköta oljebyte. Blir det problem så är det deras huvudvärk. Byte själv i min M3:a efter BMW's rekommendation, gick knappt och växla efteråt. Testade sen, tror det var ytterligare 5 olika oljor. Slutade med att jag blev tvungen att totalrenovera lådan. Fungerar perfekt igen med Motul olja. Styling/tuning med omsorg 1.25.62 på Gelleråsen /Esa |
|
jag fick rådet att man ska ha automat olja i manuell låda?????!!!!!!! |
|
|
Bananer och sågspån ska man ha i växellådan, då blir den fin och exakt....kostar inte så mycket... .....nu var jag kanske lite oseriös |
|
| Jag har läst att man ska ha automatlåde olja om man har en skylt på växellådan som säger så. Vad jag vet så har inte E30 någon sån värstinglåda. Jag hade inga problem med växlingarna förut. Och oljan hade samma färg. ATF-olja är ju röd och det var inte den som rann ut ur växellådan. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.