|
|
|
|---|---|
|
så fort jag kör på något ojämt på vägen så låter det jätte konstigt bakifrån bilen precis som att avgasröret sitter löst men det gör det inte?! Det värsta är att det är från olika sidor! ibland höger och ibland vänster:S kan helt plötsligt försvinna och vara borta i flera dagar sen plötsligt dyka upp igen. Har lagt mig under bilen och kollat men hittar inget:S någon som har tips på vad jag ska kolla? mvh | |
|
Vad är det ljud? Är det klonkande eller? (Du skrev avgasröret löst) Inte någon av värme sköldarna/skydden som är lösa? Bete'r bilen sig som vanligt med väghållningen? Tänkte på dina dämpare och fjädrar bak. Inget med drivningen? |
|
|
dettta ljudet har inget med drivningen att göra:/ kanske kan vara någon av sköldarna men tycker inte det borde låta så mkt då det låter jätte högt! men ska kolla detta tack för tipset! väghållningen är bra =) |
|
|
Okej. Kolla över alla bärande bussnings ringar till avgas så inte någon eller några gått sönder/av. |
|
|
Kolla även bromssköldarna (plåten) Kan ibland rosta sönder i fästena. //amullo |
|
|
mina värmesköldar och bromsköldar började skrammla som du beskriver det.. värmesköldarna har en tendens att rosta sönder där man satt fast dem med bricka och bult.. |
|
|
ska kolla detta jätte tacksam för svaren känns lite roligare när man har något att gå efter! Ljudet är såpass högt att det låter som det slår i golvet på bilen:S |
|
|
Slår i..... Titta då över så avgasröret går fritt överallt när du kollar det andra under bilen endå. Ligger kanske för nära chassit någonstans. |
|
| Prova att kör över ett brunns lock eller i en håla då du samtdigt bromsar lite.. Slutar det låta så är det nog broms belägg som sitter löst.. "fjädern" på beläggen kan gå sönder/vidgas ut.. | |
|
Typiskt att ljudet försvinner när man ska kolla vad det är ! jaja får vänta med att felsöka tills det kommer tillbax;) |
|
Ekin |
jag skulle gissa på en bakvagnsbussning. Kan låta för jävlit när man kör på ojämn väg. klonkar o smäller. man tror att något ska komma genom golvet. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.