|
|
|
|---|---|
|
Hej! Behöver hjälp med min 320d -00 innan jag hoppar in tacket på den och eldar upp den!! Till felet! bilen tappar laddtryck mellan 2000till ca 3500 varv. Den börjar ladda precis som den skall men så fort den ska börja fånga upp laddet o börja reglera så är det precis som att den slår av nästan allt tryck för att sedan börja ladda igen, men så fort den börjar få upp lite tryck igen så slår den av men så fort man paserat ca 3500varv så stabiliserar den trycket men inte till mer än ca 0,7. Felet är likadant på alla växlar o spelar ingen roll om den är varm eller kall eller vad det är för väder! Har läst felkoder med ett mekonomen program och det finns inga fel och alla värden är bra och det öskade laddtrycket är som det skall! Vi har prövat med allt tror jag! Har kollat wastegaten, bytt alla slangar, gjort rent insug o allt, bytt magnetventilen som styr laddet, prövat att köra med avgassystemet av, hällt i alla tillsattser som finns att köpa! Prövade även att koppla ur megnetventilen och då laddade den bara 0,3 men det var stabilt. Lmm skall vara bytt av förra ägaren och jag har haft bilen innne på bmw för omprogramering så det borde inte vara den! Det märks även väldigt mycket i bilen om man står på tomgång och ac pumpen slår på men det kanske skall vara så? har säkert glömt något vi prövat men är det någon som har någon bra ide om vad det kan vara? Är ganska säker på att det inte är bränslefiltret då det är bytt för inte så länge sedan men skall pröva att byta det i morgon kväll! Snälla kom med någon bra ide innan jag blir galen! | |
| Glömde skriva att ekonomimätaren sjunker när man känner att laddet försvinner! Det konstiga är att vi prövade att hålla på bromsen när den håller på o bråkar med laddet så man kan håla den på ett konstant varv och den håller ändå på och jobbar upp och ner med laddet hela tiden! | |
| Prövat att ryckt luftmassemätaren??? om inte pröva de. Om du inte har felkoder så har du okej bränsletryck annars skulle där finnas en massa framatningstryck och railtryck. Jag skulle sätta en peng på att din vnt trubo har lämnat in de är inte helt ovanligt | |
|
nej det har jag inte prövat men enligt bmw så ska den vara okej! men jag kan jo pröva o se om det händer något! Jo är väll lite rädd för att det är den eller huvudpumpen som är skumm! Turbon är inte glappig eller något, det borde den väll vara om den är kass? bilen har gått 25 tusen o den verkar inte dra någon olja heller. |
|
|
Det var inte mycket glapp i min turbo när den pajade. Däremot försvann laddtrycket helt. Hade problem med laddtrycksgivaren nyligen. Det räckte med att göra rent den så gick den fint igen. Den genererade dock en felkod på laddtrycket. Men kanske värt att kolla. |
|
|
har bytt bränslefilter idag och ingen skillnad! Laddtrycksgivaren gjorde jag ren när jag hade av insuget! jo det ska kanske inte så mycket glapp till innan den blir dålig men den börjar jo ladda som den ska! Det är jo inte fören den ska fånga upp laddtrycket som det verkar som att den reglerar ner för mycket. |
|
| Hur gick det sen. Går bilen bra eller är den uppeldad ;o) | |
|
Gaspedalen? Är det wire eller elektronisk? Funkar den i så fall som den ska? Alla slangar är bytta sa du? Är de helt täta överallt? LMM är en rätt vanlig felkälla som ErikThörn skriver... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.