|
|
|
|---|---|
|
Har under åren haft många E39 och bytt bromsar och skivor på en del. Har testat allt från Bremo till Biltema och har aldrig fått det att lira en längre tid. Orginal är det ända som har fungerat. Låter kanske som en givet svar vad jag ska välja, men är lite sugen på Schmiedmann.... Någon som har erfarenhet? | |
|
Kommer vara lika bra/dåligt som andra alternativ brembo osv om det funkat bäst med orginal kör påt : ) Man ska inte prata med fula människor, dom kan få för sig att det är ok att se ut så |
|
| Bytte nyligen till biltemas jävla skit skivor. Verkar som att skivorna har slagit sig och ändå har jag varit så satans försiktig. Blir väl till o köpa nya. Mekonomen sälger brembo för 900kr/st framskiva. Men är det inte heller något o satsa på? | |
|
Okänt märke: Länk ATE 296mm: Länk ATE 324mm: Länk Brembo + ATE: Länk |
|
|
Ett tips är ju förövrig att svarva skivorna efter dom slagit sig så brukar dom inte slå sig något mer efter de. Man ska inte prata med fula människor, dom kan få för sig att det är ok att se ut så |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Zimmerman brukar vara originalleverantör ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Vill man vara lite rolig kan man köpa lite sportigare grejer i US, ett Stoptech big brake kit kostar runt 450$ | |
|
Har köpt Schmiedmanns skivor till min, har dock inte hunnit med att montera dem än. Åker på inom kort, kan återkomma om kvalitet längre fram. Mvh Henrik |
|
| Jag köpte från Twinovatic till E38:an förra året, har funkat bra, men har i.o.f.s inte behövt göra några extrema bromsningar | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.