|
|
|
|---|---|
|
Tjenare. Har ett par fälgar som jag fick med till min bil. Har bilder då fälgarna har suttit på. Men jag får helt enkelt inte fälgarna att passa, bultarna kommer rätt i cirkel men alla hamnar för "högt upp" i hålen så bultarna går ej att få i. Vad kommer fälgarna ifrån? ET55 på dom. Kan man fåtag på nya fälgcentrum hos BMW? ( Lilla loggan ) BILD: Länk // Mathias B | |
| Du måste nog använda spacers för att de ska passa. Så att fälgarna hamnar längre ut. | |
|
ja nya centrumkåpor kan du köpa men det där är inte org fälgar! Antagligen så har tidigare ägare haft bultar med flytande kona och fick dem därför att passa. antagligen fälgar till en helt annan bil egentligen. Mvh jesper BMW är livets mening |
|
|
Haha, ja det var ju härligt. Det betyder att detta är ett annat bultmönster än 5x120? Antar att 55et inte heller är optimalt då? |
|
| nope det är nog lite väl högt et. jag har et 50 på mina bakfälgar och det är nog på gränsen. sen beror det väl på bredden också? | |
|
men du kan ju bara mäta dom om dom är 120. 5 är ju antalet bultar/hål och 120 är avståndet. |
|
|
Mätning av bulticirkelns diameter på en femhålsfälg. Mät hela bulthålets diameter = A Mät från bulthålets kant till navhålets kant = B Multiplicera B-måtted med 2. Mät navhålets diameter = C Bultcirkelns diameter = A + Bx2 +C På en fyrbultsfälg mäter du från bulthålets ytterkant till bulthålets innerkant tvärs över navhålet. Se bild: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.