|
|
|
|---|---|
|
Vad skulle värderingspanelen värdera en 320ia touring till? -04 med normala mil Länk -02 med lite fler mil Länk Vad skulle vara vettigt att betala för dom här eller liknande bilar? | |
Roffa1 |
2004 är väl kanske det mest intressanta objektet, då den fortfarande har gällande rostskyddsgaranti. Med tanke på motoralternativ samt avverkade mil, så skulle jag ej bjuda över 80.000:- |
|
Roffa: Om du bjuder 80 på en bil som är ute för 115' kommer han be dig fara och flyga. Sedan vem som har rätt är en annan sak, men de flesta privatsäljare behåller hellre sin bil än att acceptera bud som ligger långt från deras utgångspris. ------- //Lövet |
|
| Andreas. Eller inte, det finns olika skäl till varför man säljer, kanske måste bilen bort snabbt. Vad hade en handlare betalat rakt av utan byte för den bilen? | |
|
Uppskattat privatpris 101-109tkr medan handlare skulle ta 119400kr, något svårt att motivera en prutning på 35tkr... Tyska priser ligger på samma nivå som det begärda priset minus att de bilar saknar M Sportpaket. Vill man ha det billigare behöver man kontakter, annars ligger priserna i denna nivå. Sedan spelar skicket roll, den verkar välskött och det är vad som avgör ett köp för min del. Stephan |
|
|
Man kan nog anta att det blir svårt att pruta ner -04:an 35tusen, känns inte realistiskt. Vad tror ni om en -02 med runt 20tusen mil då, är det någorlunda ok att betala 65-70tusen för en sån om det är en fräsch bil? Jag har inte alls bestämt var budgeten för bilköpet ligger än. Antar att en 320 automat inte är hetast på begmarknaden heller men den skulle fylla mina behov alldeles perfekt. Att det ska vara en facelift känns som ett måste. |
|
| Bara för att den ena är av årsmodell 2004 innebär det inte att den fortfarande har gällande rostskyddsbehandling. Enbart 04:or tillverkade fr o m 2004-01 har 12 års rostskyddsgaranti. | |
|
Bilar levererade efter 2004-01-01 har tolv års garanti, oavett när den är tillverkad. **BMW-ägare i 30 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.