|
|
|
|---|---|
|
Hej! Mitt första inlägg och således min första fråga på detta fina forum. När jag kör över trotoarkanter med framvagnen så uppstår ett klonkande ljud, när jag ruckar i däcket ( som om jag skulle vilja svänga med det(för hand) så hör jag samma klonkande metalliska ljud. Detta uppstår endast vid skarpa gupp, som tex trotoarer, när jag kör över "mjuka" farthinder så är allt tyst och fin oavsätt hastighet. Ett klonkande ljud hörs också vid inbromsningar (både när man trycker ner bromspedalen och släpper upp den) Vad beror detta ljud på och vad ska jag byta för att bli av med det? Min teori är att det är "stabilisator stagen" som bör bytas dvs dom som är pararella med stötdämparna, stämmer detta? Mvh // Ernst | |
|
Antagligen krängningshämmarstagen(eller om man vill säga stabilisatorstag), dom ger ifrån sig ett ganska högt klonk-ljud! Dom är också väldigt enkla och billiga att byta, som tur är för dig! Biltemas krängningshämmarstag funkar alldeles utmärkt om du vill ha så billigt som möjligt! Dock kostar nya på BMW inte många kronor extra. Ca 100kr till 250kr styck beroende på vart du köper dom. Och ja, du har alldeles rätt. Du kan ju prova att rycka tag i den när du har bilen upphissar och rucka på den och även kolla gummit så du kan säkerställa att det är dom, ser dom slitna ut så är det bara att byta ut dom ändå. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.