|
|
|
|---|---|
|
Var på första servicen på min 320 d 09 ,när jag kommer hem så drar jag upp oljestickan för att kolla nivån på oljan dom har bara fyllt mitt emellan max o min är det normalt vid service. När jag själv byter olja så fyller jag alltid till max. Pettson | |
|
tja, gör man så som mekaniker har man ju ett "gratis" oljebyte till sin egen bil efter 10-15 bilars "oljeservice"... Vid alla servicar jag fått gjorda på BMW-verkstäder, har man fyllt till max (ibland någon mm över max)... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
Roffa1 |
Lämnade nyligen min E90 330i på service, var med vid själva oljebytet. Efter att de bytt oljefilterinsatsen så fyllde de på med 6,5L Castrol 0*30. Kollade sedan på den digitala displayen att oljenivån var hela vägen upp till Max. Men tittar man i manualen, så är rekommenderad oljenivå ett snäpp under Max. |
|
Johan: Lite svårt att göra en "gratis" oljebyte på sin bil när dem har pipeline inom verkstaden (i alla fall hos BMW verkstad) där dem fyller på via en slang med en digital display på munstycket som visar antal liter man har fyllt på ;)) "Riktiga män kör diesel" |
|
| pettson100:Fick bilen stå minst 5minuter avstängd innan du ryckte upp stickan? | |
Roffa1 |
Herr Bayer: Stämmer bra, de knappar bara in rätt avtappningsstation samt antal liter, sedan lyfter de på pumphandtaget o pytsar i rätt mängd olja. Finns endast två sorters motoroljor i den interna pipelinen: BMW (Castrol 0*30) samt Citroen 5*40. |
|
...tja då går väl "förtjänsten" till verkstadsägaren i stället då... ;o) Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Bmw berra Bilen hade stått i 4 tim , har alltid fyllt till max när jag bytt olja i mina bilar. Men det blir många liter som bmw spar på ett år. Nästa gång jag åker dit ska jag kolla på en ny bil om den är fylld till max. |
|
| Mekanikern fyller naturligtvis 6,5 lit vid varje service, men sista halvlitern går alltid i dunken under arbetsbänken ;) | |
| pettson100:Jag har köpt två nya 130im dom var alltid fyld till max med olja. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.