|
|
|
|---|---|
|
Hej alla! Det var ju en hel del farhågor att antal bilar som annonserades på bmwbörsen skulle minska dramatiskt. Men om man ser till förra månaden (maj) och juni månad så är minskningen ca 370 bilar i månaden. Från runt 1075 bilar till 707 under första betalningsmåndaden. Om man då tar bort dubletter som sattes in för att få upp sin annons så högt så möjligt så verkar inte bortfallet vara särskilt stort vilket man nog får säga är ganska unikt för bmwpower (den trots allt låga avgiften kanske). Tänkte bara om någon var intresserad... :) | |
|
acey: Intressant statistik, jag tycker det låter som en lyckad satsning. =) roadZter |
|
|
707 bilar x 20 kr = 14140 kr En helt ok månadslön tycker jag ;) ///Tomas M Länk BMW E28 registret #001 |
|
|
tompas: Tycker inte jag, men det beror ju på hur mycket man har i utgifter per månad... Dessutom så glömde du skatten, fast du kanske inte tycker det är "häftigt att betala skatt" som Mona Sahlin säger? ;) roadZter |
|
| Fråga är väl snarare om bmwpower crewen tycker det är häftigt eller ej ;) | |
|
Vill bara påpeka att vi som jobbar med BMWPower gör det ideellt och ingen tar ut någon månadslön. Dessutom får vi inte 20:- per annons. 20:- är inklusive moms. Dvs 16:- exklusive moms. Sen vill Telia ha betalt dels per samtal, och dels för samtalets längd. Det vi får hamnar alltså på runt 10:-/aktiverad annons. Dessa pengar går dock till driften av servern och övriga kostnader för sajten, internetlina, reportage, hårdvara, mjukvara osv osv. Dessa kostnader är minimum 4.000:-/mån. Mycket lågt räknat. 10:- x 700 aktiveringar = 7.000:- -4.000:- = 3.000:- kvar. Skulle man få för sig att ta ut det som lön, så försvinner typiskt 50% i skatt, men dessutom måste arbetsgivaravgifter, sociala avgifter mm betalas, så kvar blir nog inte mer än runt en tusenlapp. Delar vi det på 10 medarbetare, så blir det alltså en månadslön på ca 100:- per skalle. Helt ok månadslön? Knappsats. Tompas kalkyl är alltså lätt missvisande. Utöver detta har vi öst in ca 50.000:- för att få betalnumret och all funktionalitet rullande. Ser man det ur detta perspektiv inser man att betalnumret inte är en guldgruva, utan ett ont måste för att vi inte ska tvingas stänga sajten. Mvh Tommie, BMWPower |
|
|
Vad jag minns var att det var en bitvis mycket hätsk och otrevlig diskussion där ett FÅTAL var av åsikten at det skulle vara gratis. sen kan man ju spekulera i om det är avgiften eller kanske något annat. Tex Tommies många tusentimmars projekt att bygga en av Sveriges bästa webförsälningsplatser för bilar, mycket genomtänkt och arbetad för att vara användarvänlig och informativ. Det är antagligen det folk köper.... Asken |
|
|
Bra inlägg Tommie! Jag förstår inte varför den svenska avunsjukan är så stor. Alla som besöker BMWPower gör det för att sidan är intressant och givande. Att det är många besökare bekräftar bara att dom som driver siten gör ett megajobb. Om det nu mot förmodan skulle klirra plus i kassan så låt då powergänget få det som lite tack. Personligen skulle 100 spänn för en annons vara billigt när man når så pass många läsare. BMWPower. GO FOR IT!!! Mvh. Micke Olsson |
|
|
Tommie: Ni gör ett kanonjobb! Om det i framtiden (låt oss hoppas) skulle gå med vinst på något sätt och ni får för er att ta ut pengar så hoppas jag att det inte finns någon som missunnar er att tjäna pengar på detta. Jag törs knappt tänka mig hur mycket jobb ni måste lägga ner på detta... Vi som för nöjes skull använder bmwpower.nu gratis klagar inte i alla fall! Så ni som ev. sitter hemma i stugan och är avundsjuka och kanske skriver nån gliring här för att ni fått för er att killarna som driver bmwpower tjänar för lätta pengar på er - ni borde f-n skämmas! |
|
|
Självklart är det nog ingen som missunnar bmwpower killarna något! I en ideal värld skulle dom kunna ägna sig heltid åt bmwpower. Vissa verkar inte kunna ta ett skämt utan att det ska anses som en förelämpning eller nervärdering av bmwpower och dess skötare. Asken: Jag kommer inte ihåg det som en hetsk diskussion med undantag för vissa inlägg. Jag tror det ifrågasattes angående en betalfunktion sett till bmwbörsens bästa inte Tommies eller bmwpowers. Ingen tyckte då heller att det vart dyrt med 20:- utan hur fenomenet skulle påverka antal annonser. Och det har det ju också gjort, fast i ganska liten utsträckning. |
|
|
Sajten bmwpower.nu är en guldgruva och det förstår naturligtvis dom som ligger bakom och driver den. Blir Ni miljonärer på sajten vare sig ni tar 20:- eller 100:- per annons så tycker jag att Ni är värda vartenda öre. Tillgång och efterfrågan, det är vad som styr... =) roadZter |
|
|
Jag tycker att det inte spelar någon roll för mig om BMWPOWER gänget blir miljonärer. Tillgång och efterfrågan styr ju marknaden. Tänk om de skulle tjäna så mycket pengar att de kunde heltidsanställa någon som skötte det hela? det vore ju perfekt! Själv är jag fascinerad över all den tid och pengar de lägger ned ideellt. tycker man att det är för dyrt att betala 20:- så kan man ju annonsera någon annanstans! Själv betalar jag gärna det priset för att min annons ska synas på det ställe där det samlas mest BMW intresserade. fyrhjulsdrift är roligast! |
|
|
DanneZeta: 14000 kr/mån för mig vore...ja det går inte att förklara... För jävla bra helt enkelt =) inte lätt att vara student och fattig ;) Ang BMWPower så tycker jag att det jobbet de gör är värt miljoner. Det lönar sig att hålla en bra sida ständigt uppdaterad och vid liv. Pallar inte det själv hursomhelst... Och 20 kr är ingen stor utgift för en annons med tanke på hur bra annonsförutsättningarna är etc. ///Tomas M Länk BMW E28 registret #001 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.