|
|
|
|---|---|
| Helv*** jag var ute och gasade på lite och då knäcktes anslutningen till gummislangen på kylaren som går till motorn. Är det ny kylare som gäller ? Någon som vet vad som kan ha fått den att knäckas ? / Frusterad man | |
| Länk | |
| Det är ny som gäller. Det är ett standardfel på 540 e39. | |
| Tack mina vänner men den länkade kylaren passar väl inte 540 ? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Se också till att motorfästen är i OK kondition så inte motorns vridning vid gaspådrag frestar på kylarinfästningen onormalt mycket. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| tack | |
|
haj igen. efter att blivit galen tror jag att jag lyckades beställa kylaren.. jag har för mig att jag valde banktransfer och fattar inte nu hur man betalar skiten.. här är någon bekräftelse jag kom till: Länk hjälp... |
|
|
Hej, Jag kör alltid google translator, när jag handlar på tyska. Själva har jag handlat av vad jag bedömt vara seriösa sajter, och sonika för över pengarna som en utlandsbetalning direkt från min bank. bara att fylla i BIC och IBAN nummer som fanns med på din orderbekräftelse. /Johan |
|
| Glöm inte ange ditt ordernummer och ev. även ditt kundnummer som står där. | |
|
hej igen.. jag har bytat kylaren gick ganska bra.. men små grejer: fästena där nere på radiatorn till gummikuddarna på den nya kylaren är formade som ett kryss medans dem gamla gummikuddarna är formade som ett T, iallfall fick de med lite våld, men det saknas en kudde och då undrar jag om dem bara går att köpa på bmw? och vad dem heter? :) ursäkta om det var luddigt att förstå |
|
|
Kollat här? Länk 628csi |
|
|
Byt även till ett kylarlock med lägre tryck än orginalets märkt 200 till ett med 140 vilket är den största boven till att kylarna och anslutningarna ger sig med åren, ett tipps från en mycket erfaren kylarverkstad jag var i kontakt med. |
|
|
jaså det säger du GEN. tack för tips.. 628csi, den sidan glömde jag, där ser du hur vilse jag är just nu. |
|
|
jag fattar inte varför men jag har försökt sjukt mycket men får inte in fästet och gummilagret på plats, bild: Länk men på vänstra sidan (om man har huven framför sig) verkar den gå i rätt.. bild: Länk jag förstår att det inte är lätt att säga vad som är fel men tänkte om någon annan haft liknande problem :) tyvärr har jag inte gamla kylaren kvar men jag tror nästan även den satt med bara ett fäste ordentligt då det saknades ett gummilager. mvh |
|
| det känns ungefär som fästet är för långt ner och utåt | |
|
Är det att rekommendera ett 1,4 bars lock, funkar det som det ska på en 540 då? Hur blir det med arbetstempen, sjunker den eller klarar den att hålla runt 106 grader? Fungerar det så är jag intresserad att köpa i förebyggande syfte! MVH JIken |
|
| Boulejohan! Har bytt på min och märker absolut ingen skillnad på tempen, nålen rakt upp och obegränsat med värme. | |
|
Ok, kanon, då ska jag nog beställa en! MVH JIKen |
|
| fick kylaren på plats till slut.. men ni ska veta att den länkade kylaren här passar inte riktigt med plastkåpan. | |
|
tomtebloss, tråkigt att det inte blev 100% på din bil, men hoppas den kyler iaf. På min passade kylaren fint, men det var heller inte från samma företag ser jag. /Johan |
|
| jo den kyler hur bra som helst iallfall. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.