AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.051

Fel på angeleyes E39

Visa användare
352
M-killen
Bmw 528im-00
Jag har en 528 im 00a som ena angeleyeset lagt av på. Något hände i samband med att jag skulle kolla en glödlampa höger bak. Det var vänster fram som la av o nu lyser blinkersen svagt på parkering vänster fram o inte angeleyeset. Backsensorn la oxå av så det verkar ju ha nått samband men hur? Nån som kan ge mig nått tips på vad detta kan va för nått skumt?
Nästan som ett jord fel eftersom blikersen lyser för det ska den ju inte göra.

M-killen
Mr
80
Mr EmCom
e28 535 turbo
e24 635 cis
e21 318
Jo det ska den, den går in för att bilen känner av att positionsljusen aka angeleyeset är trasigt/felkopplat på den sidan.

Kolla så det inte kommit fukt i anslutningen, och kolla även över alla kablar så dom ser bra ut, att det skulle ha nått med PDCn att göra tvivlar jag på.
Visa användare
352
M-killen
Bmw 528im-00
Fel kopplat är det ju inte. Det blev ju i samband med att jag tog loss en glödlampa bak som den sluta fungera. Det är ju orginal 01ans lyktor som förr förra ägaren monterat, så de har suttit på länge.

M-killen
Mr
80
Mr EmCom
e28 535 turbo
e24 635 cis
e21 318
Jaha det var bak du böt på. Ja då är det ju lite underligt.
Är det inte en lös lampa till angeleyesen? Testa att byt plats på dom isåfall.
Visa användare
352
M-killen
Bmw 528im-00
Är inte angeleyesen av diodrar? det är väl inga glödlampor till dom eller?

Jag blir väldigt frustrerad av allt krångel elektronik medför.

M-killen
Stingrayracing
Kolla lampan...
Visa användare
352
M-killen
Bmw 528im-00
Har funderat hela natten o tänkt att det måste ju vara en lampa till angeleyesen för man ska ju inte behöva byta ut allt pga de.
Gick ut nu imorse o tittade o mycket riktigt så sitter det en 10w lampa till parkeringen o den glappa. Men det blir tillo byta den för den var bränd.
jag får tacka för den hjälp jag fått o tips på att jag skulle kolla lampan, för det var ju den som var kass.

Mvh Freddan.

M-killen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.