AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
882

Tre barn bak i E46 4D?!

Visa användare
16
klabban
Ford S-Max 2,0 Tdci -11
Mitsubishi Colt -05
Tre barn bak i E46 4D?!

Har länge närt en dröm om att köpa en BMW igen efter många år med Volvo och diverse "nuftiga" andrabilar (Just nu har vi dock en Kia Ceed dieselkombi som förstabil). Nu har jag precis sålt familjens andrabil, en Skoda Fabia 1,2 och suktar efter en E46.

Ett litet krux är att jag under korta sträckor inom kort behöver kunna köra tre barn i baksätet. Ett i bakåtvänd stol och två på kuddar. I Fabian var det helt klart ett gränsfall att det skulle gå men har hoppats att det på något mirakulöst sätt ska funka i en E46... Har testat med vår nuvarande stol Brio Zento men det kändes tveksamt att det skulle funka med kudde på var sida. Vet att det kan skilja sig mycket mellan stolar och undrar nu ifall någon lyckats med detta konststycke och i så fall med vilken stol?

Vill helst inte gå upp i storlek till en E39.

Stort tack på förhand!
Det blir tajt i 3 serien.

2 barn inga problem, men 3 stycken och dessutom på bil kuddar, så är det med nöd och näppe.

Brorsan har själv just nu en bakåt vänd bilstol och en kudde för den andra.

Jag är normal stor (1,80 lång), men jag kom ner mellan dem.

Nackdel också är att det är upphöjning i bak sätet på mitten och kudden gungar.

Det som fungerar för dig är om du satt den stora bilstolen bakåtvänd i mitten och sedan kuddarna på varsin sida om, det går, men nackdel när du ska sätta i lillan eller lillen. Blir ju en del bockande när du skall sätta i han eller hon i stolen, men det går alla fall vet jag.

Minns inte 100% vad för stol, mer än att det var en Brio.
Visa användare
16
klabban
Ford S-Max 2,0 Tdci -11
Mitsubishi Colt -05
Testade lite olika varianter men fick det inte att funka bra. Så det fick bli en E39:a. Touring dessutom men det var mest för att det kändes som det var rätt exemplar som dök upp. 3-serie får det bli när tjejen sitter utan kudde.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.