|
|
|
|---|---|
|
Toppskick enligt ägaren. Länk Osäker på stavningen! En induvidualbil kan väl knappast vara lackad i en MB färg? | |
|
Är du säker på att det är en MB färg?? Klabbarparn |
|
| Enligt säljaren så är den lackad i en MB kulör.... | |
|
Vem vill lacka sin bmw i en mb kulör? Det finns ju läckra bmw kulörer,det vore skillnad om det inte fanns så mycket att välja på!! Klabbarparn |
|
|
Dra ut utrustningslistan på den, då vet du om det stämmer. Om vi bortser från den här bilen som är rejält ändrad sedan ny så gick det/går det att få andra märkens färger exempelvis Bornitmetallic som var en vanlig MBfärg på 90-talet lackerades denna 540iA E34 Länk + ytterligare 2st 540iA Limo och någon/några E34 M5. Gick även att få BMWfärger på andra märken minns en Siennarot metallic Audi RS6 Avant C5. Stephan |
|
|
Den bilen känner jag mycket väl igen! Var nära att byta in min dåvarande 325 cab E30 mot denna, det är original färgen så den är inte omlackat i denna kulör. Fälgarna är Azev fälgar och inget annat. Synd att de har hängt på all plast på den, den var betydligt finare innan! M3 E30Länk |
|
|
En individual-bil har en klisterlapp vid fjäderbensinfästningen. Där står vad som är individual, samt att det såklart går att få ut via BMW. |
|
| en individualbil går väl att bestälal i vilken färg som hellst oavsett härkomst | |
| Det stämmer inte, även kulörer kan vara varumärkesskyddade och dessutom har BMW interna policys för färgval att följa. De senare speglar bland annat säkerhetsaspekter. | |
| jag har sett flera bmw i konkurenters lackeringar som är gjorda av bmw individual.. bland annat så köpte en kille nyligen en m3:a i en audi grön lack | |
| Absolut, det är fullt möjligt att låna vissa kulörer från andra tillverkare men _vad som helst_ är inte möjligt. Jag vet på rak arm flera önskemål som inte gått igenom av olika anledningar. Säkerhetsföreskrifter, kvalitetskrav och varumärkesskydd är ett par hinder som måste röjas innan ordern är godkänd och ett par av dessa kriterier gäller även kulörer. | |
| freddesix: tack för svaret då tror jag att jag hänger med | |
|
Freddesix: berätta gärna mer om vad som inte gått igenom! /Erik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.