|
|
|
|---|---|
|
Några tips om vad det kan va? Har bytt krängningshemmarstagen och länkarmen? | |
|
Hej Finns två länkarmar varav bakre brukar slitas mest (casterstag kallat ibland). Andra vanliga felkällor är styrleder och hjälpstyrarm. Kolla kullederna om damskydden är spruckna eller om du kan känna glapp i någon. Always Diesel |
|
|
Jag har undersökt samma sak på min bil, vart å brytit å bänt men hittar inget. Några tipps på hur man kollar dessa leder å så? -ridern- 525i 1990 24V |
|
|
Jag har väl inga jätte bra tips, men man bör kolla ev glapp i lederna med framvagnen lyft så att de inte ligger i spänn. Sedan kan man kolla efter spruckna damskydd (gummit). Även om leden är hel så kommer den inte leva så länge om det kommer in smuts/vatten/vägsalter som förstör smörjningen. Always Diesel |
|
|
Casterstagen 99% Ställ någon bredvid bilen kör fram, bromsa. Rör sig hjulet bakåt i hjulhuset....byt casterstagen PH |
|
|
Ska kolla det Peter, har vart å brytit å bänt i alla stag idag å inte hittat nått...ska testa å göra så! -ridern- 525i 1990 24V |
|
|
Det är svårt att kolla casterstagen genom att bara bända. Hur är det med dämparna? har du släng i ratten åxå så brukar det vara stagen...och dämparna...kanske. PH |
|
|
Dämparna ska bytas, men det skramlade å klonkade även när dom var bra, nya. släng i ratten har jag, har bytt 2 styrleder. glappet i ratten är dock i styrväxeln. -ridern- 525i 1990 24V |
|
|
Vart finns casterstagen billigt att köpa? Det går inte bara att byta bussningar? -ridern- 525i 1990 24V |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.