AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.002

e46 ska beställa m6 fälgar

tjo!
ska beställa m6 fälgar men vilket ET ska det vara och vad menas med det? är en e46-03:A 320i.. och om man ska köra med 235/35-r19 bör det väl vara 8.5 fälg.

tacksam för svar den som vet vad jag menar. med vänliga hälsningar stefan..
Visa användare
421
surfjanne
325 Coupé 2007
Du skall ha et 35 på 8,5 fälg. ET är måttet i millimeter på hur mycket mitten på fälgbanan ligger innanför plattan som skruvarna sitter. Även kallat inpressning.

Surf Or Die!!!
okej tack.

förstår mig inte på sådana saker ett dugg.

mvh
Roffa1
Köper du fälgar med fel ET (inpressning) offset, spårvidd, så kan bilen bli underkänd vid SBP. Man får endast öka ET (spårvidden) med ett visst antal milimeter per sida, vill minnas det handlar om ca 7mm per sida. Likaså får hjulen ej gå utanför skärmkanten.
oj tror det blir enklast att inte beställa om man är osäker hehe ..
Visa användare
409
racing-jimpa
320i stcc -04
Klart du kan beställa skriv ett mail och få en rekomendation från företaget du tänkt beställa ifrån.
ja det kan man ju göra . för det som gör mig osäker är att jag har ju en som är väldigt sänkt men är ju breda skärmar för det är ju facelift på den. så därför jag vill inte ha för bred kant på fälgarna . 235 räcker runt om tänker ja. :D
Visa användare
421
surfjanne
325 Coupé 2007
Bilprovningen bryr sig inte om ET etc. såvida det inte ser helt vansinnigt ut...

Surf Or Die!!!
det är bra dom inte bryr sig om för mycket. dom skulle kolla bromsarna så var det bra..:D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.