|
|
|
|---|---|
|
Hej hoppas på hjälp! Köpte idag en 316i -93 ca 30000mil Hade ca 6 mil hem från där jag köpte den. Började märka att kopplingen blev riktigt trög och tog bara längst ner i botten. Med jämna mellanrum blev det bra igen och kopplingen kändes som normalt. Men när jag va ca 100m från hemmet och skulle svänga in på gatan, så kopplade jag och då kändes ett litet klong ljud under foten, (ungeför som om en vajer går av). Sedan är kopplingen helt slapp och jag såg efter bilen en sträng med vätska, även under bilen när den stått stilla fanns vätska. Ser att vätskan runnit på koplingsbalken oxå. Börjar få panik och behöver hjälp....någon som vet vad det rör sig om? Tack på förhand Nico69 | |
|
Hej igen ! Måste tillägga att ett tjut kom från undersida bil när jag kopplade... |
|
|
Jag menar att det tjöt hela tiden när kopplingen var trög,..:( |
|
|
Hej Jag tror inte att du har något defekt i det mekaniska, alltså lameller, svänghjul osv utan det är någonstans i det hydrauliska det läcker och därmed tappar tryck. Det kan förklara varför du känner att kopplingen är så långt ner emellanåt. Försök att felsöka lite, du får nog demontera lite grejer så att du ser rören från bromsvätske-behållaren och ner en bit mot kopplingen. Om du har tur med tanke på antalet mil så kanske det är någonstans på röret det har oxiderat (rostat) det behövs inte mycket för att det ska bli ett pytte litet hål. // Alex |
|
| Har du hydrauliskt koppling förresten? Tänkte inte på att han hade några år på nacken;) | |
|
Hejsan! undrar om ljudet när jag kopplar oxå kan inte det ha nått samband? Läste lite på forumet om tjutande kopplingar. Min koppling blev jättehård och jag fick tvinga in den i botten för att ens kunna växla. Borde inte något ta skada av det? Liknande problem handlade om uttrampningslager? |
|
|
Vet faktiskt inte men det är en -93 m36 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.