AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.076

330d kommer sent på laddtryck

m3
64
m3-jimmy

330d touring -04a

525da touring-06a
Hallå jag körde turboras för några veckor sedan, så en ny turbo sitter på nu, men bilen känns svagare och laddar inte före 2300 rpm, ekonomi mätaren rör sej inte heller lika fort som den gjorde förr, annars så går den bra. finns det några ideer?. bilen är en 330d manuell 04a. mvh//Jimmy
m3
64
m3-jimmy

330d touring -04a

525da touring-06a
Hm det har blivigt läst 80 gånger utan ideer, går det att nolla eventuella felkoder om man kopplar bort bateriet över en natt? går det att koppla bort magnetventilen som reglerar laddtrycket utan att sabba något annat?
lu
81
lunden
325i 88
330d M Touring 02
750ia 95
Har samma fel på min 330d 01 fast jag har ej bytt turbo
så jag är intreserad av fel tips
Koppla ur lmm och kolla om det blir bättre. Vad är det för årsmodell?
m3
64
m3-jimmy

330d touring -04a

525da touring-06a
det är en 2004 har provat att koppla ur lmm och det blev inte någon skildnad mer än att det börgade att lysa på panelen, Det konstiga är att om jag ligger på 6an i 120 och trycker plattan i botten så drar den bra i bland, men om jag axar fullt från 1 till 6 så är den slö och orkar inte varva mer än max 3000 rpm. ska nog lossa katten och prova.
m3
64
m3-jimmy

330d touring -04a

525da touring-06a
Hittat felet! det var lmm, drog ur sladden med motorn avstängd, när jag sedan åkte i väg var det STOR skillnad bilen blev mycket piggare så det är väl bara åka till bmw och köpa en ny lmm. hoppas det blir ännu bättre med en fungerande.
Härligt, det kommer garanterat att bli ännu bättre med en fungerande lmm :)
m3
64
m3-jimmy

330d touring -04a

525da touring-06a
Hej ja det får man ju hoppas med tanke på vad en ny kostar, hutlösa 2900
Kanske billigare här Länk
lu
81
lunden
325i 88
330d M Touring 02
750ia 95
Har nu provat och koplaut lmm och fik lika resultat som m3-jimmy

Så jag Googlade lite och hittade billiga lmm på Länk

Har någon erfarenhet av denna handlaren?
för priserna varju bra:)
Jag har ingen erfarenhet av den handlaren men då inget fabrikat uppges på produkterna så antar jag att det är kopior från fjärran östern. Min erfarenhet från LMM-kopior säger NO NO! Det kan funka men är nog vanligare att det inte funkar som tänkt.

Mitt råd för LMM är att köpa ett känt märke, Bosch, Pierburg eller Löwe. Kostar lite mer initialt men fungerar, det lönar sig i längden.
m3
64
m3-jimmy

330d touring -04a

525da touring-06a
Hej det blir en orginal från bmw. det blir nog bäst. ska även kontakta vtech och se vad dom kan trolla fram för hk/nm
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.