|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Hej, har en 530i-02 med 19000 mil på mätaren. Upptäckte i veckan att kylaren hade en spricka på vänstersida (förarsida) tänkte laga med epoxy men det låter som att byta kylare är en bättre idé. Jag är intresserad av kylare...... Micke Edahl Länk #3288 BMWCS/Syd |
|
|
Hej Micke, Då har vi två beställningar tills nu, Tittade och om jag inte har fel så ska du ha måtten: 650x438x34 Kontrollera och powermaila, så kan du få mitt nr för närmare info. Du slipper ju frakten, eftersom du kan hämta den i Malmö, och du var i oxå ifrån skåne trakten. |
|
| Epoxy är nog faktiskt en usel idé | |
|
Garanterat. jag började mickla med tätningar vid anslutningen till expansionskärlet, och det höll inte alls. Köp en ny kylare, då kan man köra lugnt utan att tänka på när lagningen ger vika. Lätt att byta på E39 också. /J |
|
|
Highway Star: Jo det var en usel idé !! Ethel: Är i behov av kylare till mitten April om det går att ordna. Micke Edahl Länk #3288 BMWCS/Syd |
|
| Min kylare fungerar fortfarande fint. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Polarens 540 hade "nybytt kylare" ca 12 månader när han köpte den, efter 14 dagar började den läcka i en gavel. Blev en ny från Schmiedman för 1200 spänn typ. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Inga problem här heller. /Johan |
|
| Orginal Behr til 150 dollar på ebay så ingen vits å kjøpe pirat Länk | |
|
Nu har kylaren gått snart ett år och ca: 1000 mil, inga problem så långt. Och då har den överlevt 2 isproppar pga glykolslarv i vintras. /Johan |
|
| Hej köpte ny kylare orginal behr ifrån amotek.se 2430:- inkl frakt | |
|
Det var helt klart ett bra pris! /J |
|
|
Tja, köpte den kylaren ni rekommenderade ifrån ebay till min 535 e39 och när jag får hem och rivt gamla upptäcker jag att hålet för org tempgivare saknas. Nån som vet hur man löser det smidigt? Är inte sugen på att skicka tebax och stå för rakt och sånt för den har bara kostat 820:- mvh |
|
| Du menar kylaren som JAG inte rekommenderade ? | |
|
Ja det kan stämma men 4000:- för en BMW org är inte aktuellt på en skitbil. Så jag tänkte att en 1000:- håller säkerligen ca 10 år eftersom jag tycker org kylaren är kass, plastgavlar? wtf. Oturen bara att det var fel info hos säljaren. Blir väl att beställa en till, är ju endå halva priset och den jag fick hem lär säkert gå att sälja. |
|
|
Kan tipsa om ifall nån vill ha likadan att det lär vara denna man ska ha ifall man har hängandes exp tank Länk |
|
|
Tror inte original är så dyr som du antyder. Jag betalade 4.000 för min för kylare + montering + glykolbyte och luftning på auktoriserad verkstad. En skitbil är det i allmänhet inte heller om man sköter om den och inte monterar kinaskräp. |
|
| Just det... nytt expansionskärl var monterat på min kylare också. | |
|
jo, så dyr är den på BMW och Mekonomen. /J |
|
| Tråkigt att du fick fel kylare, tror dock inte det är samma leverantör som jag och Johan köpte ifrån? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.