|
|
|
|---|---|
|
Hej alla. Jag har försökt att söka och leta felet här på forumet men hittar inget som ger svar på mina problem. Har precis köpt mig en 320i e46 -99 med inbyggt larm. Problemet är att larmet inte funkar. Går inte att aktivera eller så. Inge blink i dioden vid bakspegeln, kan inte initierar nycklarna. Hittar ingen säkring som är paj heller. Men när jag plockar ur säkring 49 tjuter sirenen. Jag kan göra allt på initieringen men just när den ska låsa och låsa upp för att visa att den har koppla ihop nyckeln händer inget. Det bara surrar till lite sen händer inget. Någon som vet vad felet kan vara? Har en ny å en gammal nyckel. Mvh Lars | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Funkar centrallåsen när du låser manuellt ?? ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Jo då utan problem. Allt annat vad jag kan se funkar. Bara larmet som inte gör det. Ska försöka ta mig till en felkodsläsare om det nu skulle hjälpa. |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Finns nog en säkring till fjärrmottagaren/antennen på bilen som brukar kunne ge sig, men vilken på rak arm har jag inte koll på. Det är ju viktigt med sekunderna vid initieringen också för att få kvittens. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Vet du vart säkringen sitter? Jo läste det vara noga med tiden och den håller jag. |
|
Enligt schemat säkring 49 Den går till fjärren för centrallåset och Antennförstärkaren. Men den har du ryckt ur.som sagt. Och då går ju sirenen som får matning från säkring 67 men den ska även ha nån typ av batteribackupp så om den blir spänningslös ska den tjuta. En ny och gammal nyckel och ingen funngerar, har du nycklar som man ska byta batterier i eller sådan som laddas i tändningslåset ?? ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Batterier i nyckeln. Men kan det ha hänt nått med batteribackupen till larmet då? Kan jag prova dra ur både 49 å 67 då borde den ju gå på backuppen om den är ok. |
|
| Hur vet man om larmet är aktiv För läser man runt så måste det ju aktiveras via handlare. | |
|
Märkte en sak igår rörande om det är nått mer som strular. Och när jag öppnar förardörren tänds inte innerbelysningen men om jag öppnar de andra gör den det. Kan detta vara ett bidragande fel? |
|
|
Har samma problem med min ny inköpta e46 touring -00, med nycklar som laddas. C-lås funger bara om man användert nyckel i dörren och knappen i kupén men fjärstyrning/larm funkar inte alls. Någon som har något tips vart jag ska börja felsöka? Hur innitierar man nyckel? Har inte fått något instruktionsbok med mig. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.