|
|
|
|---|---|
|
Vid ett ev köp av E38 vad bör man välja? Jag har kört 540 i 3 år nu och finner motorn tilltalande och problemfri, skulle nått gå sönder finns det rätt mkt överkomliga delar. Fördelen med 750 som jag ser det är att det är lättare att hitta välutrustade exemplar, motorn i säg gör inte till eller från för mig. Frågan är om man vågar köpa en V12a? Rullar dom och går, känns som utbudet på V12 delar är bra mer begränsat. Försäkringen är nästan den samma och inköpspris lika så. Soppaförbrukningen har jag inte tänkt på direkt, jag förutsätter att båda drar massor :) Vad säger ni som är mer insatta i 7-serie? | |
|
Har man åkt V8:a så är den angenämna, tysta och ypperliga färden som en V12 erbjuder helrätt steg att ta. Skulle rekommendera dig en faceliftad M73:a, du får otroligt mycket bil för pengarna om man säger så. Använd dig gärna av Begagnatguiden till vänster i menyn för lite mer hjälp och det är aldrig fel att låta en bra verkstad gå igenom bilen, kan vara väl investerade pengar då man köper beggad BMW. Lycka till! Asken |
|
|
Att gå från E34 540 till E38 750 var för mig det "naturliga steget". Jag tog det för 4 år sedan och har inte ångrat 1 sekund. Som Asken säger, så är V12 motorn (typ M73) som satt i alla E38 750 pålitligheten själv. Dock skall man kolla oljepumpsbultarna (liksom på V8.an) som har en tendens att lossna (se trådar i ämnet). Välkommen som innehavare av en "dussinbil". /Stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.