|
|
|
|---|---|
|
Jag har en multifunktionsratt av den lite större "buss-modellen" och letar efter en M-ratt. Vad jag kan se finns det många som säljer dom, men mer regel än undantag är dom utan airbag, alltså själva airbagen är borttagen av olika anledningar. Passar airbagen från den större ratten till en M-ratt? | |
| Nej. | |
| OK, då är det bara ett alternativ kvar och det är att leta upp en ratt komplett med airbag, såvida man inte ska köra utan... | |
|
De säljer sjyssta rattar på www.lederlenkrad.de i bussmodel också. M |
|
|
Verkar vara dåligt om rattar på den där länken... Sedan föredrar jag BMW orginal del, annars hade jag lätt kunnat knata in på närmaste stylingbutik och handlat en läderratt med blingbling. |
|
|
Följdfråga Är det någon som har testat att få dit en m-sport ratt som passar 8 serien på en E38 - 95. Har den med tvåstegs airbag och inga knappar. (sportratt airbag II) Länk Är det samma splines? Antar isf att det inte går att få airbagen i sync pga släpringen är annorlunda? Nån som vet mer om detta?? |
|
|
Kan passa på att nämna att jag lyckades hitta (dyr!) M-ratt och har precis fått hem den. Det verkar vara enstegs airbag på den och jag har sett någon blocket-bild på någon E38 med samma ratt monterad. Får se vad utfallet blir vid monteringen. Det där med släpringar kan ju vara ett gissel... |
|
|
Har du någon bild eller kan visa vilken ratt du tänker montera... Är det den vanliga msport ratten (treekrad)med knappar till stereo mm..?? |
|
|
Den ser ut så här: Länk |
|
|
Jahopp... Då chansade man och drog en nitlott. Det visade sig visst att den skulle kunna passa, men till en FACELIFT E38, alltså dom med 2-stegs airbag. Känns så eftersom det är två kablar in i airbagen inuti ratten. Diverse bilder på nätet pekar mot samma håll. Bild på kontakterna i följande länk är från en facelift E38 och det överensstämmer med vad som finns på min ratt: Länk Får väl lägga ut den på PowerBörsen och se om någon vill ha den och sedan blir det att försöka hitta en annan. Synd, för jag såg fram emot trädetaljer på ratten. :-( |
|
|
Hej..såg att jag glömde ett bindestreck:) sorry.. www.leder-lenkrad.de skall det vara.. VHM |
|
|
Så här ser ratten ut som jag köpte: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.