|
|
|
|---|---|
|
Jag tänkte köpa denna bil: Länk! så är hastigehetsmätaren trasig, har läst de flesta inlägg och undrar om detta kommer blir en dyr historia för mig. Är tacksam för svar. Blivade BMW ägare =) | |
| Svårt att säga, men vanligt är att problemet uppstår i samband med ABS-problem, då hastighetsmätaren tar sin signal från ABS-givaren vänster bak. 01:orna har en typ av givare som inte pajar lika frekvent som de äldre. Kolla om ABS-lampa lyser. Du bör låta någon oberoende läsa ur ev. felkoder vilket kan skvallra om vari felet ligger. | |
| Den var lite tråkigt utrustad i mitt tycke. En tysk snikspec. utan sportstolar o multiratt. T.o.m. gamla typen av 16" fälgar. Men priset verkar ju ok. Men kolla orsaken till att mätaren inte går. | |
|
Tack för snabba svar!! Jag skall provköra bilen idag och kolla läget, är det nåt mer på denna modell som jag bör kolla upp tycker du? |
|
|
Tex är det nåt på insidan som man bör kolla upp, eller någor att som ni känner till. Man vill inte börja ösa ut massa pengar dirket på bilen när man köpt det. Dock får man ta hänsyn till milen på bilen. Det är ju inte en ny bil direkt. Är det kanske för många mil kanske? |
|
| Ja, kolla om det finns rost runt kittade plåtomvikningar. Under huvens framkant, bakluckans nederkant o under glasluckan, dörrarnas underkant särskilt runt dräneringshålen (vik undan gummilisten). Har varit en del problem med detta då det inte finns galv under kittet. I övrigt är de inte rostbenägna. | |
|
Tack för alla tips, det känns som folket här har grym koll. Jag återkommer med mer info när jag provkört bilen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.