|
|
|
|---|---|
|
Hade problem med min 330ci att den tappade 3 cylindrar, bank1. Vi bytte främre lambdan och lmm efter felsökning och det visade sig att det va fel. Bilen går jätte bra nu men när den har stått över natten och jag ska starta den så går den väldigt dåligt direkt när jag startar upp, känns som den bara går på 3 cylindrar igen, men så fort jag gasar upp 2ggr typ 5000rpm så går den rent o fint igen! vad kan det bero på? Någon som har nån gissning? Bilen är en 330 e46 med ess tuning kompressorkit. mMvh akay | |
|
Tror jag har samma på min, dock en 320-00. Känns som den inte går på alla cylindrar när den är kall och går lite ryckigt de första 30 sekunderna när man kör iväg. Misstänker att det kan va tjuvluft men har inte haft tid att undersöka närmare. |
|
|
Ok Det är stor skillnad, den riktigt pluddrar! Vi hitta nån slang innan som drog tjuvluft men det är åtgärdat.. finns de nått mer ställe det kan tjuva som kan ställa till dessa problem? |
|
|
vi bytte den ena främre lambdan ska de stå i första inlägget, bara den som indikerar för bank 1. Motorlampan lyser inget eller så i bilen heller |
|
|
Kan vara lufmassamätare. Känner igen symtomen från min 330. Jag bytte och problemen försvann. //Stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.