|
|
|
|---|---|
|
God kväll! Vintern närmar sig och nybilsplanerna likaså. Mina tankar ligger just nu på en M3 e46. Jag älskar allt med dessa bilar och skulle vara väldigt roligt om jag fick tag på ett fint exemplar. Det jag undrar är om någon skulle kunna redovisa lite för mig ungefär vad ni betalar per månad för eran M3? Bensinkostnad per mil, försäkring och dylikt. Skulle uppskattas! Mvh Nicklas | |
|
Försäkring ca 900 månad Snittförbrukning 1.2 liter Skatt 2000 inspektion 2 ca 8000 |
|
| Ta ett regnr på en svensksåld m3 (försäkringsbolagen lämnar inte prisuppgift på import online) och kolla runt på försäkringsbolagens hemsidor efter priser. Om du ska stå på bilen själv och är 18 och bor i stockholm så kommer det bli sjukt dyrt i försäkring. Min brorsa är 20 och kollade på min m3a och den skulle kosta honom över 30k/år i försäkring, den kostade mig 14k/år och jag e 35. | |
|
Min är importerad och jag fick prisuppgift via webben hos Folksam. Nu är jag till åren kommen, har ett gäng bilar samt MC och har 30 skadefria år samt bor i villa. Årspremien är då 4780:-. |
|
|
Inte mycket dyrare än någon annan bil, tills det är dags för reparationer/service/bromsbyte/däckbyte osv. Då är det helt plötsligt inget roligt att äga M3. |
|
|
Ska specificera lite kostnader som jag fått lägga ut senaste 3-4 månaderna. Inspektion 1 + nya bromsar fram: dryga 13.000 kr. Nya bakdäck: strax under 8.000 kr. Nya dörrtätningslister: 5.600 kr. Då är försäkringen på 16.000 kr/år inget större problem i sammanhanget. Men så länge pengarna finns, så är det värt det. Helt fantastisk bil! |
|
|
Låter ju trots allt inte så farligt. Att reparationer och service kostar en del är ju klart. Det är det som får en lite fundersam. Får helt enkelt vara lugn och sansad och hitta ett så fint exemplar som möjligt. Tack för svaren! |
|
|
jarlsbilservice.com har dessa priser Oljeservice - 2200sek Inspektion 1 - 4990-5780sek (beroende på åtgång av chims vid ventiljustering) Inspektion 2 - 7205-8000sek (beroende på åtgång av chims vid ventiljustering) 19" bakdäck på nätet kostar 2900 st innan sommaren försäkring 8000:- hel är 35 år bor i Helsingborg 1,4 l/mil du bestämmer om det är värt... |
|
| Nickepicke: På alla bilar, även fina exemplar får man lämna in på service, byta bromsar, däck & göra lite mindre reparationer på. Äga M3 är inte billigt. Värdeminskning på ett antal tusen i månaden får du också räkna in. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.