|
|
|
|---|---|
|
Hej, har ett litet problem. Har en 320i Touring -98 I våras började allt. Gick jäkligt illa, så ja byte allt man kunde komma på och var inne på bmw verkstad ca 10ggr eller mer:( utan hjälp eller resultat. För gammal databox kunde inte se alla fel sa dom bara på bmw!!? Så nu för en vecka sedan byte vi motor på den, eller inte jag personligen men en som kan sådant där. Men problemet nu är att styrboxen måste bytas. pgr den är trasig och varit det från början skickar inte rätt sign till cyl6 och 320/328 har nog inte samma styrb. Men jag har en liggandes till en 328. Men den går inte sätta i för då startar ju inte bilen pgr av startspärr osv. Så jag undrar om man kan flytta över chipet från 320 styrb till den andra? vem gör sånt? BSR, Chipcenter, BMW eller nåt liknande eller kan man görat själv? | |
|
Det skulle vilken elrep firma (TV/Radio) som helst kunna göra som sysslar med ytmonterade komponenter och kretsar. Se bara till at de vet vad ESD innebär samt att de har rätt utrusting för detta. /Scnitzermann |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.