|
|
|
|---|---|
|
Någon som har tips på bra "hyfsat billiga" vinterdäck till en 320 D Touring 2009?? Dubbat eller odubbat?? //Fredrik | |
|
Däck i allmänhet och vinterdäck i synnerhet är nog det dummaste man kan snåla på när det gäller bilkostnader... Nokians dubbdäck är grymt bra - har haft Hakka4 och senast Hakka5 till E46:an och troligen behöver vi nya däck denna säsong och då kommer det att bli Hakka7 (om de inte kommer med en ännu senare version)... Vintergreppet är grymt - nästan som att åka sommardäck på barmark....dubbljudet är inte så högt och är lätt att leva med när man vet att det är priset för suveräna vinteregenskaper! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Ok, ne jag vet att det inte skall snålas :9 Men samtidigt kanske det finns bra däck till hyffsat pris. Nåväl, tack för tipset. Tycker det e svårt att hitta riktigt bra däck samtidigt ett tag sedan jag körde bil, hehe.. Nybliven bmw ägare :) MVH Fredrik |
|
|
beroende på vart du kör mest och så, så tycker jag att du ska själv göra klart för dig vad som passar dig. dubb eller friktion. sedan så tycker jag som Johan B att det är dumt att snåla på vinterdäck. Märken du ska se efter är Gislaved, Michelin, Nokian, Contintal och goodyear. ordningen har inget med att göra vilken som är bäst. Vill du ha info samt pris på däck så gå in till närmaste däckverkstad och börja prata med de, du får säkert råd samt olika prisförslag. |
|
|
Det blir nog antingen Gislaved Soft frost 3 eller Nokian Hakkapelitta 7 Verkar vara bra däck samt bra i test :) |
|
| Jag körde med dubbfritt på min 320d förra vintern, har för mig att det var Good Year, och tyckte att greppet var så dåligt att jag bytte till dubbade Hakka5. Det var stor skillnad minst sagt. Kommer köra med dubbat i år igen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.