|
|
|
|---|---|
|
kan man få dispens för liten nummerplåt fram om man byter till den amerikanska mittendelen på stötfångaren? eller bara leta upp en bild på en amerikansk E34 och skicka bilden till transportstyrelsen och skriva att det inte får plats en nummerplåt som är 100x50cm.. | |
|
Köp en som är godkänd med liten skylt det är enklaste sättet:) Men ja det kan gå fast sikta på bakdelen i stället och med bild på din egen, gäller även E38, E39, E65, Z3, E23, E60 etc. Stephan |
|
|
fram med bmw-kåpa istället för nummerplåt.. Länk lyckas inte hitta artikelnumret på usa-hållaren, bara på själva kåpan det står bmw på.. skumt.. här är bakre.. så det kan funka om man sätter dit en sådan ful ramp mellan lysena? Länk (självklart slänger man ju rampen efter man har tagit en bild) hittar inte artikelnumret på den heller :( inte ens den svenska varianten.. |
|
|
fast man kanske kan bygga en egen sån bakre ramp.. lite mdf-bitar och mattsvart färg så är det ju klart.. |
|
|
Har bilen en gång tilldelats stor skylt och det då fick plats, går det inte att i efterhand få dispens för liten dito genom att hävda att normalstor skylt inte får plats... Så tyvärr kan du släppa "caset". Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
Stingrayracing |
Glöm det. Det funkade på 90-talet och med vissa importbilar fortfarande //Lasse |
|
om man säger att en tidigare ägare har kraftlimmat fast rampen och enda lösningen är att byta baklucka då? :( visserligen är min en importbil men från fel land.. dvs. inte usa.. eller så får jag helt enkelt bygga infällbara nummerplåtar som fälls in automatiskt när man stänger av bilen.. mår dåligt av att se dom stora fula vita rutorna.. |
|
|
gick in på transportstyrelsens websida och tänkte chansa på att ansöka om dispens.. Länk i slutet av formuläret ser jag att det kostar 600kr(!) att ens skicka in en ansökan.. lagliga nummerplåtar i rätt storlek är med andra ord fullständigt och totalt omöjligt om man inte importera en skrotbil från staterna och tar papprena ifrån.. inte för att det heller vore lagligt men det är väl det enda alternativet iaf.. |
|
|
En kompis kompis till mig photoshopade ihop en i allra högsta grad trovärdig bild som illustrera hur stora skylten inte fick plats i fickan och att kanterna på skylten vek ut och kunde göra skada vid ev kollision med fotgängare. Han.. fick till svar att bilen va omgjord och att man inte får göra om så att skylten inte får plats. Förövrigt va det helt gratis att göra ansökan när det skedde för drygt ett år sedan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.