|
|
|
|---|---|
| Kom loss några tim tidigare igår så jag kunde hämta bilen. Vilken upplevelse!!! Körde ca: 20mil igår kväll, Det automatiska hel/halvljuset funkade helt otroligt bra, trodde jag inte, missade inte en gång, Slog till och med av när man blev omkörd! även torkarna funkade ok i aut, läget. Men den är lite vinglig på spårig väg. Kan det va dom punkterings säkra däcken? dom har ju fått usel kritik i alla biltester. Den va ochså piggare än ja trott. Synd bara att man måste jobba hela dagarna :-( | |
| grattis :D alltid spännande med ny bil och du har dessutom skaffat dig en kanonbil.. tror att det är däcken som förstör väldigt mycket då de rent ut sagt är usla.. upp med bilder nu :D | |
|
Grattis Audinisse, alltid lika roligt o hämta ut en ny bil. |
|
| Jag kör på 18" nu, och dom går mjukare än RFT däcken! Fattar ej att BMW fortsätter med RFT! Kan ju knappast bli viktbesparing eftersom dom väger bly. | |
| Det är helt klart RFT-däcken som spårar. Jag körde 5 mil på RFT-däcken innan jag slängde dem och satte på vanliga däck, det blev en helt annan bil att köra, mycket, mycket bättre | |
| Bara ett problem med att kasta RFT däcken. BMW har det som ett krav för att assistans ska gälla. Huruvida det enbart gäller punktering framgår inte, då det enbart står att RFT däck är ett grundkrav för BMW assistans i papperna. | |
| Hej på er. Jag ska ringa säljaren idag o kolla hur det är med assistansen, Om det bara gäller punktering. isåfall får man köpa punkaspray och ha i bilen. Personligen har jag bara haft EN!! punktering på 25 år. där emot några pys punkor så man fått pumpa ca: en gång i veckan. | |
|
Jag har inte heller haft en punktering sedan 92 eller 93, och om den skulle komma hoppas jag att punkasprayen ska fungera så jag kan ta mig hem. I värsta fall blir det taxi, men det är värt varje krona den ev. kostar bara jag slipper RFT-däcken. Jag lägger inte 280 000 kr på en bil för att sedan köra på så usla däck! |
|
| Skippa punkteringssprayen, den bara kletar ner fälgarna inuti. Sen om du får punktering i hög fart är däcket såpass skadat när man får stopp på bilen att punkteringssprayen inte skulle göra någon nytta. | |
| RFT-däcken mjuknar efter ett par hundra mil... | |
| Ok. jag tror jag lungnar mej med däckbyte ett tag blir ju inte helt gratis dom har inte gått mer än 50mil. annars är jag super nöjd med bilen.Synd bara att man måste jobba ligger ute i veckorna och bilen står hemma och glänser.Hur går din bil AMET? | |
| upp med bilder då :P | |
| Ska fixa bilder så fort jag kan. | |
|
Hej Audinisse. Ja varje gång jag ser bilen, ler jag faktiskt ;-))). Motorn är rena rama guldgruvan, den drar från 50 km/h på 6:ans vxl inget rist där inte. Du är välkommen till Jönköping o provköra bilen o träffa andra Bmw entusiaster man kan få vänner för livet o jönkpings pizzan är ju världskänd också så den får man bara av farten.... Välkommen |
|
| mmmmm..jönköpingspizza!!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.